Bukefalos 28 år!

Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

Där jag jobbar har kommunen tagit bort maxtaket på antal barn/avdelning, som förut var 15barn/3heltider. Det är nu 23 barn på samma lokaler och samma antal anställda...
 
Sv: Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

:o

Kanske att det är ett relativt sett LITET glapp att ha tre veckor mellan att fp är slut och man får dagisplats?

Vissa som får 9 månaders glapp blir uppenbarligen helt koko av det och tappar tråden helt :idea:
 
Sv: Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

:D Ja det kunde varit värre :o

Gör inget om tråden spårar ur, lite sympati har jag ju hunnit få iallfall ;)
Inte nog med att man funderar på vad som är bäst stallplats till sin häst nu har man fått barn och dagis på halsen oxå! Min sambo är så frustrerad att han nästan funderar på att bli politiker för att få ordning på saker och ting. Då är det illa!! :)
 
Sv: Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

mmm, jag funderar på kollektivt dagis :angel:

Här finns ett jättefint med Ur- och Skurinriktning, men det får man inte komma in på (vi sökte dit jättetidigt men det är fullt och syskon och flickor hade förtur i typ all evighet) :cool:

Nån som vet hur man gör :confused:
 
Sv: Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

Det kan även finnas fler kollektiv förskolor, prata med kommun för de vet ialla fall vilka det finns sen får man väl kolla upp själv om det passar. Vi har ett som någon av frikyrkorna driver (jag har ingen koll på vilken) men enligt föräldrarna som har sina barn där så märks inte det av alls förutom att de trycker på att man ska vara snäll och omtänksam mot sina medmänniskor... Och det tycker ialla fall jag är helt rätt!
 
Sv: Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

Jo det finns ett kristet dagis också, men förutom att det ligger långt bort är det också fullt.

Konstig stad det här...

Massor med tomma lägenheter och långa olagliga dagisköer och övertaliga dagisgrupper. Det lockar ju inte nyinflyttande i produktiv ålder direkt. :mad:
 
Sv: Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

Det är ju det jag säger, ni ska ju flytta hit! :)
Men allvarligt talat låter det som om kommun antingen är i rejäl kris eller inte har fattat någonting... Jag måste nog ta och höra med min kusin hur de har löst barnomsorgen, de bor nog i samma kommun som du!
 
Sv: Fått förskola 10 jan men dagarna slut 1 dec

Jag tror de nu har 55 barn i kö som ska klämmas in som övertaliga i befintliga dagisgrupper :crazy: Och sedan är det som sagt inte direkt högprioriterat att man får byta till något närliggande dagis.

Mycket tråkigt för personalen som får sparbeting, neddragningar och blir av med "vant" folk samtidigt som barngrupperna blir större :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp