Fattas tänder - utställning

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Chebban98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 213
C

Chebban98

Liten undran.
En hund som är bra i övrigt för utställning men som fattas 2-3 tänder, hur mkt påverkar det tror ni? (resultatmässigt för utställning)

(Handlar ej om min hund, utan rent allmänt)

Sv: Fattas tänder - utställning

Beror ju på ras.

Vissa raser = 0 i pris.
Vissa raser= prisavdrag av olika valörer.
Vissa raser = spelar ingen roll.

Har man tur - inte alls. (Det är inte alltid de kollar tänderna)
Vissa raser har som diskvalificerande fel att tänder saknas, så har man inte veterinärintyg på att de opererats bort för att de skadats eller så, då åker man nog ut på en gång.
Hur det är på övriga raser vet jag inte.

Tack för svaren! Intressant. ni vet inte hur viktigt de är på Shetland Sheepdog? Eller om man kan kolla det någonstans?

Kolla i rasstandarden. Där står det hur bettet ska vara och så står det längst ner "Diskvalificerande fel". Där kan man hitta om det råkar vara så att saknade tänder är diskvalificerande eller om de bara ska "dömas som ett vanligt fel".

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 344
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 047
Senast: BornAgain
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 259
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka