Eliin_87

Trådstartare
Har varit på strömsholm och tittat på hästtransporter... Den jag fastnade mest för var ett fautras.. Men hur blir det när dom backar ut? Visst det är lågt,men hur känner dom att marken är längre ner?.. Annars verkar det släpet super bra.. Ljust och luftigt... :bump:

Sv: Fautras

De lär sig, bara att ta det lugnt och försiktigt. Sen ser de ju faktiskt bakåt.

Har också kollat in de transporterna och jag gillar dem mkt. Många smarta lösningar.

Det är välan också frontutlastning på dem, så man kan välja att gå framåt vid urlastning,, men vad jag fattat så är det som Pomelo säger, att hästarna lär sig snabbt att backa, vissa påstår att hästar som gärna kastar sig bakåt, gör det bara en gång men sedan lär sig att ta det lite försiktigare.

Jag har ett fautras och mina har inga problem att backa ut. Nu har jag fler alternativ (fronturlastning eller vända i släpet och gå ut bak också). Men de gånger vi har backat ut har det inte varit några problem.

Jag har oblicen (den snedlastade) och det är helt underbart att köra. Ligger hur stabilt som helst, man känner knappt att man har ett släp bakom sig. Andras släp tycker jag är heläckliga att köra då de håller på och rycker och hoppar för minsta gupp eller vindpust.

Jag tittade på sånt där 1 hästars släp från fautras..Tror inte det va möjligt att få fronturlastning på det..Får dom verkligen plats att vända i det släpet?..

Om det är JMS-modellen du tänker på så visst är det frontutlastning på den,, jag har beställt en sån själv:D

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Hermelin
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 408
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka