Favorisering av ridskoleelever

varför dra upp det här??
om de retar dig så mycket hade jag ju sagt till "chefen" där.
Desttutom kan de ju vara så att de rider bra och därav behöver ridskolan hjläp..

(när jag red på ridskolan fick jag betalt för att rida vissa hästar)
 
Jag var favoriserad förut. Jag red en ridlärares häst ganska mycket, för hon inte hade tid. Fick vara med på hennes lektioner ibland också. Fick börja rida en ny ponny som inte kunde så mycket. Var med på träningar på den och så. Nu är inte den ridläraren kvar, men jag rider fortfarande ponnyn, även om jag inte tränar lika mycket. Tävlar en hel del, och i vår ska vi debutera LA (både hopp och dressyr) och det är en ridskoleponny, vet inte om det är favorisering, men på vår ridskola får de som rider hästen bäst av de som hjälper till i stallet åka ut och tävla och rida hästen lite extra mycket.
 
Där jag red för en tjugo år sedan var det en tjej som var ridlärarens älskling! Hon fick inte en massa fördelar som att rida gratis och så, men på lektionerna fick hon beröm hela tiden oavsett hur hästen gick. :mad:

När jag ett antal gånger hade fått höra hur bra ridläraren tyckte att tjejens häst gick trots att den såg ut som en hängmatta i ryggen och bet sig själv i bogen :D tröttnade jag och bytte ridskola! Kände inget förtroende för en instruktör som betedde sig på det sättet!
 
Jag jobbar då och sliter på ridskolan med både insläpp och mockning, sopning o städning av toaletter, får den krångligaste ponnyn att gå fint (enligt min ridlärare), Hjälper nybörjare 3ggr i veckan(leder hästar, visar hur man sadlar, hjälper till med allt och frågor), har jort så i ettpar år nu.. Och vad får jag ut av det? INGET! nej, det är gruppens "hjälpisar" som sitter på en pall hela lektionen och som aldrig hjälper i stallet eller mockar, Det är dom som kommer bara när dom får rida, det är DOM som får allt beröm, rida gratis osv.... ORÄTTVIST!?!?! :confused:
 
Orättvisa

Varför tar du inte upp problemet med ridskolechefen?
Det lär ju knappast bli bättre av att klaga här? :confused:
 
Välkommen till verkligheten - livet är fullt av orättvisor. SOm bengall sa - prata med den som är ansvarig på ridskolan, det kan ju vara så att de tror att eftersom du är tyst så är du nöjd... :smirk:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 077
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 279
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp