Favorit BUDGET utrustning!

pulkaskurk

Trådstartare
Tänkte vi kunde samla tipsen på riktigt bra budgetutrustning här.

Alltså inga fynd saker som är hittade på REA utan produkter som är billiga redan från början men håller en oförväntad hög kvalité i förhållande till priset.

Så kom igen nu, vilka lågbudget saker är riktigt bra? Till både ryttare och häst.

Sv: Favorit BUDGET utrustning!

Ullareds helskodda ridbyxor - jag tror märket heter Cooperfield. Fy bubblan vad de håller bra, och snygga är de också! :love:

Och jag som har långt till Ullared trivs jättebra med mina helskodda ridbyxor av märket Domino från Börjes. :laugh:

+ 1 på den.

Även Börjes billiga märke, (Domino?)

Ett par helskodda kostar 2-300 spänn och är supersköna!

De senaste åren har jag bara haft ridbyxor från gekås och nu det senaste två åren har jag även ett par från börjes. Har använt dem i stort sett varje dag, i stort sett året runt.
De från börjes har nu blivit lite solblekta, men i övrigt har de hållt bra! Och de blir bara skönare och skönare.

Gekås har även jättebra ridhandskar!

Kruxet med både gekås och Domino är att man måste prova typ 10 par för att hitta ett som passar.
De senaste åren tycker jag dessutom utbudet har blivit sämre och sämre, mycket mer konstiga passformer, som känns rätt uppenbart felsytt.

trend täckena på citygross! ligger super på mitt halvblod, ordentligt bogveck och stor rump lapp + inte för dyrt.
har ett övergångs täcke och ska skaffa ett regntäcke också till foderhästen (dvs sno trend täcket och ge det halv bra gekås täcket min häst har till foderhästen :p)

har haft regntäcket på unghästar i jobbstallet och det höll trots att hagkompisen tyckte väldigt mycket om att klia på täcket.

tycker också väldigt mycket om showmaster och hansbos shabrak, ligger bra på min häst och dras varken fram eller bak av sadeln som gekås shabraket gör.

och sen är börjes sommar ridstrumpor perfekta i ridstövlarna ^_^andra sommaren nu och båda paren håller fortfarande.

Och jag som har långt till Ullared trivs jättebra med mina helskodda ridbyxor av märket Domino från Börjes. :laugh:

Har ett par sådana som verkligen har fått utstå allt. Hatar dem för de är så fula (har ingen söm på utsidan så de ser ut som långkallingar :crazy:) men fasen vad sköna och hållbara de är!! Har bara dem när jag rider barbacka, grovjobbar i stallet och verkligen sliter på dem . Har haft dem i 8 år. Inte ett märke. Ser som nya ut förutom att de är solblekta.

Så synd att de inte har nån yttersöm, för då hade jag köpt nya med det samma. Men de är verkligen jättefult utan sömmen tycker jag. Mysbyxevarning. :( Men kan verkligen rekommendera dem till som tycker att det är ok utan sömmen. :p Skoningen har inte påverkats över huvud taget av allt jag slitit på dem. Snacka om kvalité!!

Waldausen/isabell werth schabrak. Kostar runt 300 men det gör ju ett vanligt hööks schabrak med. Waldhausen flugmössor med flugdel är också prisvärd :)

Mina kompositstigbyglad från hööks.
Sviktande platta, lätta och bred yta med bra grepp. Fullkomligt älskar dem!!!

Amen to that!!!

(Fast jag har bara fått (alltid köpt via "ombud", bor för långt ifrån) tygskodda.)

Enda nackdelen är att de håller FÖR länge - man kan ju inte motivera för plånboken att man behöver några nya när man har flera par som inte ens är slitna!!! :rofl:

/Keb

Ullareds ridbyxor Copperfield kan jag inte använda, får skav överallt. Däremot så håller jag med om Börjes Domino - de må se ut som "mysbyxor" som någon nämnt (det kan jag hålla med om), men de är sköna, sitter bra på min, håller länge och kostar inte mycket (338 kr betalade jag för helskodda i förra veckan).

Protector schabraken, under 200 kr men håller kvalitét i klass med Equilline. Äger dock bara ett, men det blir nog fler!

Tegera Montagehandskar från Ejendahls. Köpte ett par på Byggmax och nästa gång jag var i närheten gick jag in och köpte ett par till. Kostade under 100-lappen och är riktigt bra i det kyliga höstvädret (vi har minusgrader för det mesta nu). Smidiga, kopplar lätt fast hakar i grimmor, hänger upp hönäten, ryktar hästarna, rider med dom på och håller kylan borta från metallgrepsskaftet vid mockning.:idea:

Åh nej vad dumt !!
Jag älskar dom byxorna och har aldrig reflekterat över att dom inte har någon sidsöm. Nu kommer jag tänka på det hela tiden, på alla mina 5 par dessutom.

Mina rutiga Copperfield byxor har sidosöm. Har ett par som är 5 år, och ett par nya. Dom nya är mycket sköna, mjuka och gosiga.
Handlar även mycket begagnat på Tradera.
Nu till vintern skall jag köpa stallstövlar och yllesockor på Jula, mycket bra pris!

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 191
R
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 798
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 004
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka