Favorit tyglar?

Antingen släta tyglar med gummiinsida eller likadana fast med täta läderstoppar.

Fast nu är jag galen och rider med vävribb. Nackdelen med de släta läder med gummi är att det blir HALT i regn eller då det är svettigt...
 
Tunna, smala helflätade. Smala, tunna släta läder går också, med eller utan stoppar.

Jag står inte ut med vävribb, gummi, halvgummi, eller något som är tjockt, kantflätade blir för tjockt.
Jag har inte heller speciellt små händer storlek 7/7.5 så jag vet inte riktigt varför jag tycker så illa om tjocka
 
Har softy/supergrip från ps, kan nog vara de skönaste tyglarna jag ridit med! Har även ett par liknande fast utan stoppar som är riktigt välanvända. Rider med ett par ordentliga gummityglar utan stoppar från prestige i terrängen ibland när jag vill ha mer att ta i
 
Lädertyglar med stoppar, och de ska inte vara för smala. Favoriterna kommer från Stubben och har nog minst 20 år på nacken nu.
 
Smala gummityglar är favoriten just nu, om inte hästen svettas för mycket 🙈 då blir de lätt lite hala... 😳
 

Liknande trådar

Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 206
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 532
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad?🤔 Har...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
379
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp