Bukefalos 28 år!

Favoritpålägg/fyllning

Att lägga macka på mackan är väl iofs rätt vanligt. Vanligare än pannkaka på mackan? Dubbelmacka.;)

Apropå att blanda sött och matigt så är kanelbulle med smör och ost inte dumt alls. Gärna en riktigt stark prästost och gärna varm choklad att doppa i.

Min make brukar äta överblivna lussekatter med smör och ost… :cautious: Han är iofs tysk…

Jag ser verkligen inte ett problem med detta :P

Klok man. Det har hänt även här. :d

Ost och smör på söta saker är ju fantastiskt! :love: Inte för inte det blev så poppis med ädelost på pepparkakor för ett gäng år sedan, och någon i tråden nämnde väl sirapslimpor?
 
Plättar på mackan däremot? Där går gränsen! :D De är ju dessutom varken söta eller särskilt salta, jag förstår inte vad de skulle bida med?

Söta och salta beror väl på både metod och tillbehör :angel:

Jag hade aldrig stött på detta förut men har tänkt tanken nu orimligt många gånger så det är inte otänkbart att en smörgås med restpannkaka och hjortronsylt tas till frukost imorgon.

buke har inte alltid positiva side effects
 
Söta och salta beror väl på både metod och tillbehör :angel:

Jag hade aldrig stött på detta förut men har tänkt tanken nu orimligt många gånger så det är inte otänkbart att en smörgås med restpannkaka och hjortronsylt tas till frukost imorgon.

buke har inte alltid positiva side effects
Fast alltså, ta den kalla plätten, smöra den och ha på hjortronsylt och ät som rulle. Jag förstår inte vad brödet har för funktion? :D
 
Gott. Inte som bröd med bröd, pannkakan är en adderad textur (åtminstone är inte bröd jag äter som en pannkaka i texturen).

En skiva toast i botten lite smör på, pannkakan vik-skuren och första lagret lite hjortronsylt, nästa lite bacon och sista lite lönnsirap. Rena hälsobomben antar jag.

Den mjuka pannkakan ihop med den frasiga toasten och det salta och söta var gott!

Men det ser lite skumt och blekt ut på tallriken, det medges.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp