Favvogrej?

Sv: Favvogrej?

Det är lättare att säga vad jag inte shoppar :o
Schabrak är det som allra lättast följer med hem.
Har 7 set benskydd men vill ha riktiga "finskydd" till tävling också.
Benlindor har jag i dom flesta färger utom brun konstigt nog?!
Luvor, vem behöver 8??
Har mycket av både täcke och grimmor men dom slits ju lite mer så dom har jag lättare att försvara.

Tror det är för att jag i princip inte hade något utöver det nödvändiga till min ponny som jag överkompenserar nu :angel:

Täcken av alla slag... Bot nättäcke, diverse fleectäcken med och utan hälsa, ulltäcket, utetäcken! Älskar täcken men är inte nöjd än. Letar vinreräcke nu ;)
Önskar jag kunde samla på mig fler schabrak eller snygga ridkläder eller fräch hjälm:(

Täcken, täcken och åter täcken... Jag är helt hopplös. Jag tror jag har mellan 30 och 40 täcken till min pålla... Helt sjukt när man tänker efter.

Träns. Blir så trött på mig själv, är helt hopplös. Köpte ett nytt senast... hmm.. idag. :crazy: Men fint är det! :D

Bett!! Och då måste jag ha ett träns till också. Nu har jag dock köpförbud på bett (svårt eftersom unghästen just börjat ridas in, rids bara på nosgrimma än, men mer än två bett behöver hon väl? :o ). Schabrak, har tom sånna som inte är använda, unghästen vill dock ha några i lite mildare färger :P

Benskydd i olika färger skulle jag vilja köpa, för att matcha med, men håller mig :P

Grimmor avskyr jag att köpa. De blir ju bara fula, men slits aldrig ut :devil:

Sadlar var en hobby förut, men hittade Sadeln och nu känner jag mig lugn på den fronten. :love:

Sen gillar jag olika salvor och vårdgrejer, känns som man kan skylla på att det faktiskt behövs. (Har ett jätteförråd med sånt hemma :o )

kl

Jaha, jag sällar mig väll till alla här som köper för mycket täcken :p De två kallbloden har i princip aldrig täcken, men gammelhästen är frusen av sig så dom senaste gångerna när jag har hittat täcken på rea så har jag kört med att det är åt honom (det är inte min häst eg. utan min mammas, men jag shoppar åt honom ändå jag :D)

Annars gillar jag:
Benskydd (används också jättesällan, typ när vi hoppar ute i skogen bara...sådär en gång i månaden ;) )
Bett
Schabrak

Eller ja, jag skulle väll kunna klassas som besatt av allt man öht kan köpa till hästar egentligen.... :p

Just det! Sen älskar jag allt som har ludd på också! Så sånt får gärna följa med hem, vad det än är för nånting i princip... Just nu vill jag t.ex ha damasker med ludd till fram- och bakbenen och en ny fårskinnstunnel till dressyrsadeln eftersom jag inte gillar att den andra jag har glider åt sidan...

jag har fem träns... sex om man räknar med det bettlösa... två är dock trasig och är hos en sadelmakare för reparation. Favorittränset för närvarande är ett med reflexer. Det med "juvelerna" är också ett favorit, ibland vill jag vara lite basic och då har jag ett enkelt, hur löjligt som helst egentiggen. Men de har inte varit dyra, jag har köpt på blocket och på rea.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 881
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka