Thera

Trådstartare
Har fått lite hjärnsläpp angående feber hos hästapålle så här på kvällskvisten... :o
Vad brukar man räkna som normalt och var går febergränsen?

Sv: Feber?

Jag har också för mig att det ligger där omkring - det normala alltså! Tempa på morgonen för på kvällen ligger temperaturen alltid lite högre, likaså efter ett träningspass. Det är bra om man tempar sin häst varje morgon under en vecka t. ex. för att veta ungefär var just den hästen har sin normaltemperatur. Det kan variera ganska mycket. Ser man då en liten tempökning någon gång så kan det iof ligga inom det sk normalområdet men ändå vara en indikation på att något inte står rätt till med just din häst om den vanligtvis ligger lägre.

Sv: Feber?

det beror ju också på vad din häst har för "normaltemp"? precis som vi människor.. ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 034
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 071
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
626
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka