Febertermometer?

voltis

Trådstartare
Vår midsommar började med en liten sjuk tjej med feber :(
Sällan febrig o tidigare har hon accepterat rumptempen utan problem. Men udag sa hon för första gången att den var obehaglig. Fick ta tempen dock, men har alltid sagt att när hon börjar visa obehag så ska vi byta.

Läst ett nytt test av tempar o toppbetyg fick en pann-termometer, microlife.
Alltid trott att de varit svåra att tempa med. Men den fick högst betyg i alla kategorier. Ngn som testat den eller har annan att reklmmendera?

Dottern är 2,5.

Sv: Febertermometer?

Vi anvander orontermometer, mater i bada oronen och tar medel av det, pa rekommendation av doktorn. Har funkat bra hittills. Barnen ar 4.5.

Jag har nästan alltid kört med tempen i armhålan ;). Och jag kan säga som så att: det har ALLTID stämt på pricken de gånger jag tempat hemma + lagt på en grad och sedan kontrolltempat på VC de gånger jag har varit tvungen åka in med henne. Det trista är ju att, man måste sitta och tempa 10 minuter. Kan bli lite långdraget. Bäst är då att tempa när dom sover ;).

Använder både rumptermometer och örontermometer. Nu när dottern är 3 så visar de oftast samma temp, tidigare visade ofta örontermometern för lågt.

Liknande trådar

Avel Då jag tycker att ämnet är väldigt intressant och inte hittade ngn sån tråd så tänkte jag att vi som är intresserade av och/eller... 2
Svar
29
· Visningar
4 178
Senast: LFreddy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 851
Senast: cassiopeja
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 694
Senast: Fille
·
F
Gravid - 1år hej! behöver mest få skriva ner mina tankar och funderingar. Vet att det finns tusen sånna här trådar men jag postar en ändå...:)...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V