FEI startar inte disciplinärende

Agria har släppt Patrik K.
Men har Agria verkligen sponsrat Patrik?
Han uppger inte dem som sponsor i somras t ex?

IMG_1415.webp

Jag tror de kommer försöka göra allt för att få de här att passera med minimal uppmärksamhet, det är inte bara en enskild ryttare utan ett antal av de i absoluta toppen det berör och diskvalificerar hela systemet, från vad som premieras till hur kontrollen sker. Och det handlar om själva grunden, att lyfta det här skulle innebära att allt måste göras om.

Så jag är inte förvånad över att vill tysta ned det hela. Men att veterinärerna engagerat sig är mycket positivt tycker jag.

Agria har släppt Patrik K.

Var hittar du det?

I tråden om blå tungor. Han har haft ett samarbete med Agria men är inte posterboy längre utan helt bortplockad.

Jag tror att sponsorerna är nyckelspelare i det här. Hoppas att fler reagerar!

Var inte det hoppryttaren?
Fast Agria har väl aldrig sponsrat Kittel? De släppte däremot Douglas Lindelöw väldigt snabbt.

Jag blir lite mörkrädd när "fakta" sprids på det här sättet faktiskt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Enligt en ny granskning från Sportbladet har flera dressyrhästar vid stora tävlingar i Sverige fotograferats med blå tunga det senaste...
Svar
13
· Visningar
1 412
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrryttaren Isabell Werth bemöter kritiken om öppna munnar hos hästar efter att forskare skickat ett brev och bilder till FEI. Hon...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: Nytant
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ryttaren Cesar Parra stängdes av efter att flera filmer spridits där han syntes utöva våld mot flera hästar i träning. Nu – över ett år...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare under tisdagen meddelade brittiske OS-ryttaren Charlotte Dujardin att hon avstår att dela i OS i Paris efter att en...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna