FEI tar bort ”Allmänt intryck” ur dressyrprogram

Under FEI:s Generalförsamling i Monte Videro, Uruguay i november i år, togs flera radikala beslut medan andra stoppades. Från och med nästa år försvinner de så kallade "collective marks" från de internationella programmen. Svenska Ridsportförbundet propagerade förgäves för att behålla dem. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://www.tidningenridsport.se/fei-tar-bort-allmant-intryck-ur-dressyrprogram/
 
Under FEI:s Generalförsamling i Monte Videro, Uruguay i november i år, togs flera radikala beslut medan andra stoppades. Från och med nästa år försvinner de så kallade "collective marks" från de internationella programmen. Svenska Ridsportförbundet propagerade förgäves för att behålla dem. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://www.tidningenridsport.se/fei-tar-bort-allmant-intryck-ur-dressyrprogram/

Hur motiverar man beslutet att ta bort allmänna intrycken?? Det är ju det som är det viktigaste i programmen, särskilt på lägre nivå!
 
Hur motiverar man beslutet att ta bort allmänna intrycken?? Det är ju det som är det viktigaste i programmen, särskilt på lägre nivå!

Jag håller inte med för bra ekipage blir dubbelbelönade ( trippel)och de som inte är så bra blir dubbelbestraffade, eller tom trippel.
Betänk vid samma poäng och uppdelning av placering genom allmänna intryck så går den före som har bäst på allmänna intryck, vilket innebär att den andra ryttaren faktiskt har bättre poäng om än marginellt under ritten.
Löjligt att dra isär ryttare på så svaga skillnader.
 
Som jag förstod artikeln ska det tas bort ur alla program, på alla nivåer, i alla länder på sikt. Det stod ju att det ev. skulle komma från 2019 i Sverige.
Läs en gång till. Det står att Sverige ville ha kvar samlingsbetygen på alla nivåer. Om det kommer ske några ändringar (och då på de högre nivåerna för att matcha FEI antar jag) blir det tidigast 2019.
 
Läs en gång till. Det står att Sverige ville ha kvar samlingsbetygen på alla nivåer. Om det kommer ske några ändringar (och då på de högre nivåerna för att matcha FEI antar jag) blir det tidigast 2019.

Jo, jag läste det. Men i praktiken måste väl Sverige vika sig tillslut ändå?
 
Jo, jag läste det. Men i praktiken måste väl Sverige vika sig tillslut ändå?
De lägre programmen är ju landets egna, så där finns egentligen ingen likriktning. Men visst håller jag med dig - om det blir så att det inte finns samlingsbetyg någon annanstans är väl risken stor att de försvinner där med. Men är är vi ju inte än.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter FEI:s Generalförsamling röstade i november för borttagning i sina dressyrprogram av de så kallade "collective marks", på svenska under...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp