E
Egonson
Om hästen är stel i nacken (bakom öronen) och i musklerna precis bakom sadeln, är det sviterna efter ridning i en felaktig form eller vad kan det bero på? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fnorr skrev:Ont bakom sadeln har ofta med magproblem att göra.
fnorr skrev:Min fux har dâ och dâ problem med magen, han är av den lättstressade, hispiga sorten. Detta yttrar sig i spänningar och ont i ryggen bakom sadeln. Vila har inte hjälpt, ger honom lugnande naturmedel ibland när han är som värst. Vara ute och äta gräs hjälper lite.......men det kommer och gâr. Nu har han varit bra ett tag, sedan blev det storm vilket han tyckte var läskigt....nu är han lite sämre igen. Mâste behandlas av hästosteopat emellanât+att vi ger "medicin". Har accepterat att jag fâr ha det som det är.....man lär sig känna igen teckena. Brukar longera eller galoppera nâgra varv för att han ska vara lite mindre spänd innan jag rider. Allt hänger liksom ihop...rädd....ont i magen...stress av det onda.....mera rädd. Har nu hört talas om ett foder som ändras efter ârstiderna...tycker det lâter intresseant. Min kan inte heller ha slickstenar, blir han stenhârd/heltokig av