Fel hingst efter DNA analys

NU har vi fått svar! SLU skickade efter det B prov från fölet som fanns på ASVH och gjorde om hela DNA testet från scratch. Och det visade sig att det stämde med den rätta hingsten! Det var alltså DNA testet som det blivit knas med och inte något fel på varken skicken eller semineringen.
Så skönt att inte behöva ställa någon till svars och helt FANTASTISKT att fölet är det bi tänkte oss från början. I kväll blir det till att fira! :-D
 
NU har vi fått svar! SLU skickade efter det B prov från fölet som fanns på ASVH och gjorde om hela DNA testet från scratch. Och det visade sig att det stämde med den rätta hingsten! Det var alltså DNA testet som det blivit knas med och inte något fel på varken skicken eller semineringen.
Så skönt att inte behöva ställa någon till svars och helt FANTASTISKT att fölet är det bi tänkte oss från början. I kväll blir det till att fira! :-D
Grattis!
(eller vad man ska säga :crazy:)
 
NU har vi fått svar! SLU skickade efter det B prov från fölet som fanns på ASVH och gjorde om hela DNA testet från scratch. Och det visade sig att det stämde med den rätta hingsten! Det var alltså DNA testet som det blivit knas med och inte något fel på varken skicken eller semineringen.
Så skönt att inte behöva ställa någon till svars och helt FANTASTISKT att fölet är det bi tänkte oss från början. I kväll blir det till att fira! :-D

Vilken pärs med all väntan, men skönt ändå!
 

Liknande trådar

Avel Kopierat från Radio Blekinges hemsida "Hästuppfödare stäms av kunder Ett par från Småland stämmer en hästuppfödare i Blekinge på...
Svar
14
· Visningar
2 763
Senast: black pearl
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 895
Senast: ameo
·
O
Avel Mitt sto e Partisan-Cecil skulle gått till Fielmann iår. Han bara få en dos som seminerades på vinst och förlust på ett 37 mm äggblåsa...
Svar
19
· Visningar
4 199
Senast: Miaa
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 475
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp