Bukefalos 28 år!

Fel i vaccinationen !

Sv: Fel i vaccinationen !

Du skrev bara dom eventuella reglerna för tävling och ridhäst. Har inte du TR föresten? Där bör det stå med om det införst på alla tävlingar.
 
Sv: Fel i vaccinationen !

Nej, har inte TR hemma, ja jag skrev ev, förr att jag inte var helt säker och inte ville fara med osanning. Men du har ju fått svar på frågan så det borde väl inte spela ngn roll..
 
Senast ändrad:
Sv: Fel i vaccinationen !

fast vetrinären kan åka dit på att göra så... Det indikerar ju att det inte är helt ok ;)

Men du kanske tycker att man kan se igenom fingrarna med andra regler också? Jag stal ju bara lite? Jag körde ju bara lite för fort?

Regler finns till av en anledning och ska följas. Punkt slut.
 
Sv: Fel i vaccinationen !

Enligt vad jag har hört så håller antikropparna inte ens så länge som ett år utan man ska helst ta vart 6e månad på hästar som rör sig mycket i nya miljöer tex tävlingshästar.

Galoppörer gör inom 6 månader annars får de ej starta, gissar på att även travare vaccineras så.


Nope. Stc har tagit bort vaccinatins kravet sedan mååånga år.
Sedan att en del sprutar ändå är valfritt.
 
Sv: Fel i vaccinationen !

Tänk att jag visste att du skulle skriva så, nej det var aldrig 7 dagar PUNKT. Jag skrev 7 dagar eller mindre i det första inlägget, om du läser igenom det lite nogrannare och försöker förstå iaf.
Jag skriver precis vad jag vill så länge det har relevans.
Världen har väl allt med den här diskussionen att göra, så länge den utspelar sig i den.

Sen tänker jag inte kommentera resten för det andra du skrivet är bara kvalificerat svammel och har ingen botten i mitt inlägg, utan ta det med någon annan, och ja, fortsätt väx upp lilla vän.

Jag har iaf växt upp mer än dig. Seriöst, lär dig ta en diskussion.
 
Sv: Fel i vaccinationen !

Jag är väl den enda av oss som faktiskt diskuterar du barauttrycker dina åsikter om vad som är rätt eller inte. Jag tycker inte som dig utan är mer medveten om att man inte kan se allt svart eller vitt utan man måste ta med alla gåtoner också (därmed kunna ändra 4 dgr, utan att världen går under).

Jag har fö varit seriös hela tiden. Lär dig läsa och förstå, vilket verkar vara ett genomgående problem för dig i trådar, vad jag märkt.
 
Senast ändrad:
Sv: Fel i vaccinationen !

Jag har fått svar på min fråga ja.

Finns TR att läsa någonstans på internet?
 
Sv: Fel i vaccinationen !

Jaja lilla gumman. Nångång kommer du också inse att världen inte kretsar runt dig.
Slutdiskuterat!
 
Sv: Fel i vaccinationen !

Jag vet sedan mycket länge (troligtvis innan du föddes) att världen inte kretsar kring mig, så det har aldrig varit något att diskutera.

Onödigt att dra upp det, men som sagt, jag har bättre saker för mig än att försöka diskutera med någon som inte förstår.
 
Sv: Fel i vaccinationen !

Jag gissar på att det inte gör det (förbundet tjänar ju pengar på det)
Det kan, kanske gå att hitta. Tilläggen finns vet jag.
 
Sv: Fel i vaccinationen !

Vet ni vad, vi övriga skiter fullständigt i vem som är äldst av er två, just nu verkar ingen av er vara över 5 år gammal, lägg ner eller fortsätta tjaffsa om detta via PM för helvetet! :mad:

Och det här inlägget är riktat till både dig och vita!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
181
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: Sirap
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Lyan
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 009
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp