Fel olja till klippmaskinen

A-K.Eng

Trådstartare
Igår så upptäckte jag att grannen jag delar klippmaskinen med, inte hade lagt i oljan i väskan när hän använt den senast. Jag stod alltså i begrepp tre mil hemmifrån att raka en häst!!! Vad gör man? Jag tog lite 5-56, (eller heter det M-56?), istället som smörja. Jag vet att man måste ha typ symaskinsolja men är det fatalt att ta något annat?
Hästen hade inte mycket päls och jag rengjorde jättenoga efteråt. Och i fortsättningen så ska jag kolla att oljan är med innan jag åker och klipper andras hästar.
Grannen kom och hämtade maskinen ikväll och jag förklarade hur det var och att det nog var mitt fel om maskinen skulle tjorva. Huh, nu är jag allt lite nervös, för den maskinen kostade ju ett par tusen.

Ni som är mer kunniga, vad kan hända?

Sv: Fel olja till klippmaskinen

Det händer inte så mkt med maskinen, det är möjligen skären som kan bli dåliga, men de går ju att slipa.
Har själv kört med matolja när det krisat.

Sv: Fel olja till klippmaskinen

Tack för ditt synnerligen lugnande svar! Phuh! Skären behöver ändå slipas om antar jag så då är det inte nån fara på taket då? Har nästan haft lite ångest eftersom maskinen inte bara är min.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka