Fel på ugnen? Hjälp!

cottagecheeseface

Trådstartare
Skulle laga mat, när jag slår på ugnen går strömmen i hela lägenheten. Sambon knäpper till proppgrejen och allt funkar igen. Ställer ugnen på 250 grader, in med maten när ugnen var varn och satte mig sedan tillbaka vid datorn. Efter 5min går strömmen igen. Sambon slår på proppgrejen, slår på ugnen (som blixtrar till lite säger han :O), och proppen går igen. Nu vågar jag inte slå på ugnen igen, jag är livrädd för att saker ska explodera eller brinna!
Måste vi ringa hyresvärd och be hen fixa elektriker, eller är kan det vara så att proppen är slut även fast det inte syns på den?
Snälla hjälp jag är så hungrig och jag har en fet pizzarulle i ugnen som behöver värme!

Sv: Fel på ugnen? Hjälp!

Micro?
Skulle kunna vara så att spisen gör en överbelastningen. Hos oss går strömmen så fort vi slår på underugnen.
Men om du verkligen vill så dra ut allt annat, lägre värme kanske och inget annat på på spisen

Micro?
Skulle kunna vara så att spisen gör en överbelastningen. Hos oss går strömmen så fort vi slår på underugnen.
Men om du verkligen vill så dra ut allt annat, lägre värme kanske och inget annat på på spisen

Lägre värme på termostaten har inget att säga för proppen, utan elementen drar full styrka tills inställd temp nås.

Fungerar spisplattorna som de skal utan att proppen går?
Om de gör det så är det kortslutning i ugnen.

Oavsett vilket ska hyresvärden byta ut spisen till en fungerande.

Måste vi ringa hyresvärd och be hen fixa elektriker, eller är kan det vara så att proppen är slut även fast det inte syns på den?
Snälla hjälp jag är så hungrig och jag har en fet pizzarulle i ugnen som behöver värme!

Det räknas som en grundutrustning att ha spis och ugn i ett kök.

Självklart ska du kontakta hyresvärden och be att spisen fixas eller byts.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka