Fel ryttare på hästarna

Status
Stängd för vidare inlägg.
indra har tagit bettet lite väl mycket nu på sistone för lillmatte så vi beslöt att byta hästar. Jag har inte suttit på Indra sedan april förra året när jag red in henne, sedan tog liillmatte över. Så ganska nervös var jag. Det var många avtrillningar på den tiden. Det var så sambon tyckte jag skulle sluta när det haltades som värst efter varenda ridtur. Så minnet spelar mig ett större spratt än alla gånger jag tittat på när lillmatte ridit perfekt. Båda två. Upp på fel häst och iväg. Tillsägning direkt att inte småtrava och det lyddes. Hon travar som en soffa. Det är bara att sitta. Vilken enkel gång. Hon är ju förstås dressyrstammad så det kanske inte är så konstigt. Jag orkade nog sitta emot lite. Mer än lillmatte för det blev inte mycket bus efter nnågra försök till att bocka och dra med huvudet. Hon blev riktigt sur när jag stannade henne från galopp, släppte tyglarna och bara manade på henne med sitsen. Borta var stödet i munnen så det blev liksom inte som hon tänkt. Tinkan däremot testade hela registret med lillmatte. Hon har aldrig ridit henne och där får man verkligen vara lätt på handen för att det inte ska rusas iväg. Stå,stilla kunde hon inte heller men fick ge sig till slut. Det är bra att byta hästar ibland!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 265
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp