Fem hästar påkörda – två dog

5-10 meter är en påhittad sträcka som inte fanns med från början. Varken i diskussionen eller i artikeln.
Den motsvarar ungefär två billängder, vilket är ungefärlig stoppsträcka i 15 km/h - vilket i sin tur var en hastighet som @SiZo menade att man behöver hålla på rätt många vägar för att kunna stanna på den vägsträcka man kan överblicka.

KL
Jag har nog sagt vad jag har att säga i ämnet, min uppfattning torde vara uppenbar vid det här laget och det känns meningslöst att veva runt detta längre.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst med ryttare blev under lördagen påkörd av en personbil. Olyckan hände på en minde väg i Åskloster i höjd med Bäck och larmet kom...
Svar
10
· Visningar
2 300
Senast: Mirtai
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter måndagens olycka, där en bilist körde rakt in i en flock med lösa hästar, har nu samtliga fem hästar dött av sina skador - två...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En bilist körde på onsdagskvällen in i en häst som kom upp på vägen utanför Ystad i Skåne. Hästen skadades svårt och och dog i samband...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två hästar blev påkörda på väg 76 mellan Skärplinge och Karlholm, nordost om Tierp. Hästarna ska ha kommit ut från sin hage och ut på...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp