Fenylbutazon

Sv: Fenylbutazon

Nu tog jag fram mitt pass och kollade, och det enda jag kan hitta är en sida där det står

Vad jag vet är min häst inte avsedd för livsmedelsproduktion. :p

Precis, men vi fixade ändå in behandlingarna i passet. OM det skulle bli så att vi blev tvugna att sälja eller så ... Nu blev det ju inte alls så, utan vi hade henne ju tills hon blev utdömd. Och saknar henne fortfarande.

Syntes på mina vars levrar alla blev kasserade! Dessa hästar slaktades innan dessa egler kom med pass och livsmedel.
Såvitt jag förstått är det omöjligt att på något sätt påvisa att butta använts till en häst någon gång under dess livstid om användandet inte varit relativt nyss.
Har jag förstått fel ???

*knapplån*

Fick inskrivet i passet idag att pållen inte ska gå till livsmedel. :D Men man behövde inte fylla i varför?

Jag måste bara fråga dig om en sak, handlar om det här med livstidskarens.

Jag och en kille i min klass har haft en ganska hetsig diskussion om det här med livstidskarrens. Han har/är köttbonde och hävdar att det inte finns preparat med livstids karens, utan det är bara "för att vi tycker om våra hästar så mycket" som de har "uppfunnit" livstidskarens. Medans jag hävdar att det inte alls är så, och försöker förklara att man inte ger samma mediciner till hästar och kossor, och att kossor i många fall faktiskt är framtagna för att kunna slaktas, medans hästar inte är det i dagens läge. Men han köper det liksom inte så då tänkte jag att vad är exakt är det som gör att ett preparat får livstidskarens?
Är de de biverkningar som de kan föra över till människor?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 193
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 839
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 495
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka