Fia-funderingar

MissFideli

Trådstartare
Jag får eventuellt hyra ett rätt stort hus av en bonde här i Örebro som jag gärna skulle vilja ha. Men det ligger väldigt nära motorvägen och dessutom har en stor rovfågel jaktmarker på åkrarna som ligger runt. Så jag vågar inte släppa Fia som det är nu. Anledningen till att jag flyttar i så fall, är att det är stort och med trädgård som jag i så fall funderar på att näta in så Yoga kan vara ute mer. Trädgården är inte stor, kanske 5-600 kvm, så möjligheter finns även om jag vet att det kostar endel.
Frågan är om Fia klarar av att vara fast i trädgården? Det kommer vara träd och buskar och gräsmatta, och ibland tillgång till garaget att gå in i + huset förstås. Möjligt att jag kan ta ut henne på promenader dagligen nu när jag är sjukskriven, men annars är det ju trädgården som gäller.

Vad tror ni? Vågar jag chansa? Risken finns ju att hon börjar kissa inne igen, och huset är från sent 1800-tal men med plastmattor. KANSKE kan hon också få springa runt i ett stort tomt svinhus, men det beror på hur tätt det är. Men eftersom det är tomt, så borde det väl finnas råttor där?

GAH !!! :( :( :crazy: :crazy:
 
Himmens svårt att titta i kristallkulan och se hur hon skulle reagera. Men om du nätar in rejält och om det dessutom finns ett svinhus med råttor så BORDE väl det passa madammen ?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp