Fibergi Elit har bara 80 SMRP. Det är ungefär som havre, lite lägre t.o.m. Dock har det 12,5 MJ, men det är ju bara sämre att det har hög energi när det har lågt protein då balansen mellan protein och energi sjunker ännu mer. :crazy: Men om man har ett mkt näringsrikt hö så passar det ju utmärkt. :D Och det har bra med mineraler och vitaminer och så!

Förstår att det känns konstigt, men du och Etta hör ju ihop tycker jag :) så förstår om du ändå vill fortsätta! Gud så stor och fin Crictor(eller hette han nåt annat nu?) har blivit! Hon Emmmma brukar ju lägga ut bilder ibland på honom, och han är verkligen vacker! :love:
 
Men äldre hästar ska ju inte ha så hög protein, så låga värden på hö och lagom i kraften.
Så jag ska iallafall prova FiberGin så får vi se hur hon tycker om det.
Det är ju inte värre än att hon avskyr det och man får byta
 
Min pålla äter också fiberfi. Hon är så nöjd och glad och mår toppen av/på det! Rekommenderar att prova. :) Mvh/jojja
 
Det stämmer inte alls. Äldre hästar ska som sagt ha högre protein många gånger. Och man får i vilket fall som helst aldrig understiga 6 smrp/mj. Visste du inte det? :smirk:
 
Ja jag ska åka och köpa 1 säck här i dag så får vi se hur det går.
Kan återkomma med hur det går :)
 
Det funkade i alla fall fin fint på "Skråmsta-hästarna" :)

Mm det tycker jag med. Känns verkligen jätte tomt utan henne. Jenny hade sagt till Marie att hon skulle säga till mej när Etta var hemma igen, så dom vill ju ha tillbaka mej i alla fall :)
Ja visst har han blivit fin :love: En riktig liten läckerbit ;) Fast då har han ju Etta till mamma också, så det är väl inte så konstigt att han är vacker :D
 
Hur gick det med fodret? Är nyfiken! :) Hoppas hästisen gillade det! Mvh//jojja
 
:eek: :eek: :eek: :bow:
Du överträffade ju nästan mig människa! :D
Jag vet att det inte direkt har med Fibergi att göra, men du är bara för härlig! :banana:
 
Min förr så magra häst får fibergi elit och det funkar kanon på henne, hon får 2 kg och sen 1 kg kornkross om dagen och nu är hon jättefin i hull, dessutom så spottar hon inte ut maten längre! :D
 
Jag var iväg och köpte en säck FiberGi och gav min häst det och slurp sa det och så var maten slut :)
Tror min häst tyckte om det :)
 
Ja det hoppas jag med än så länge funkar allt superbra och både matte är lycklig för det är mera pengar i hennes plånbok varje månad och hästen för sen älskar den nya maten :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 783
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
763
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 874
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Lön - hovslagare??
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp