Fick hem nya sadeln idag!!

skuggi

Trådstartare
*weeee*
Igår kom nya fina bomlösa sadeln från Startrekk :love::love:
Ursnygg i möööörkt brunt, urhärlig på sadelbocken :p
Såg jättebra ut och var förvånandsvärt stabil och lik en bomsadel.
I kväll kommer hovis, så jag vet inte om jag hinner prova den idag, men annars smäller det imorrn! :d

Någon annan som fått hem Startrekks nya islandsmodell?
Berätta vad ni tyckte :bump:

Sv: Fick hem nya sadeln idag!!

Den bruna nyansen från Deuber är verkligen SÅ härlig, jag har nog faktiskt inte sett någon snyggare på LÄNGE.

Har de gjort samma tankevurpa med bossorna på islandsmodellen som på dressyrmodellen?

Fick också en ny sadel igår ;), av märket County (heter det så :p?). Fast den är begagnad och enligt mig så är den bra ful också :crazy:... Och jag gillade inte att rida i den riktigt :crazy:... Men den passade pållen iaf, och det var ju bra, för på Mustang (där vi provade ut sadeln) fanns det bara TVÅ sadlar som passade min ponny :eek:. Men han är lite strange musklad också, är liksom formad efter den förra sadeln som inte alls låg bra efter ett tag :(...

Den bruna nyansen från Deuber är verkligen SÅ härlig, jag har nog faktiskt inte sett någon snyggare på LÄNGE.

Har de gjort samma tankevurpa med bossorna på islandsmodellen som på dressyrmodellen?

Visst ääär den underbar!! :d Nu måste jag dock skaffa nytt brunt träns då det gamla inte matchar längre :p

Bossorna på islandsmodellen ska skilja sig från dressyren, de ska vara tunnare och så är de syntetstoppade jämfört med dressyren som ska vara ullstoppad.
Vad är det för tankevurpa du tänker på?
Sådär spontant ser de bra ut, stora, men jag gissar att de formar sig lite efter ridning. Har inte hunnit rida idag då vi har ägnat oss åt hovslageri istället. SKA bara ut imorrn, vilda hästar kan inte hindra mig ;)

Huuu.. men du, om förra sadeln satt så illa att den lämnat märken efter sig bör du nog inte köpa en ny på några månader, och istället markarbeta osv. Du riskerar att få köpa ännu en ny om ett par månader bara..

Håller med,
hur törs man lägga ut sådana här trådar utan bilder :eek:

haur gick det att rida med den nya sadeln? *BIIIIIIIIIIILDER!!!!!*:D

Jamen förlåt :o
Måste ju fixa till dem lite innan jag lägger ut dem, då makens proffskamera gör dem jäääääätestora :angel: Dessutom tänkte jag fixa någon uppsutten bild också igår, men kroppen strejkade :cry:
Men IKVÄLL ska jag upp, och då ska jag fixa bilder till er också...promise!

Jag fick förresten PM om tankevurpan, och jag tycker inte att det verkar vara samma problem med den här islandsmodellen.
Är det ingen annan än Lovisaleonora och jag som fått hem de här nya ännu?? Skulle vara såå spännande att höra från någon annan som sett dressyrmodellen, så vi får veta om det var ett tillfälligt fel eller om vurpan håller i sig :angel:

Jag fick förresten PM om tankevurpan, och jag tycker inte att det verkar vara samma problem med den här islandsmodellen.
Är det ingen annan än Lovisaleonora och jag som fått hem de här nya ännu?? Skulle vara såå spännande att höra från någon annan som sett dressyrmodellen, så vi får veta om det var ett tillfälligt fel eller om vurpan håller i sig :angel:

Men vadå pm om tankevurpa.. jag vill också veta har jag ju sagt! :p

jag vägrar ens fundera på att köpa den om folk säger att de har gjort världens tankevurpa men vägrar förklara vad det är.. :cool:

om jag har förstått rätt - dock inte säkert... så sitter bossorna bara fast i framkant och bakkant, inte på mitten under sadeln. Har dok inte sett det själv utan bara hört...

Jo, bland annat. Nu har jag inte bänt så mycket undertill ännu (blev schanghajad(stavning?:o) på kurs i helgen så det har vart fullt upp.
Så jag vet inte hur "mina" sitter fast, men så är det väl på bomsadlar också? Att bossorna bara sitter fast framtill och baktill?
*måste undersöka*

Återkommer!

Ne nu jäklar anamma *retas lite*

men nu har du aktiskt haft hela helgen på dig, nu vill vi allt se bilder här :)

Hehe..sorrysorry!!
Men nu :banana:
(jag TROR jag har gjort dem klickbara...)

Jo, jag har klämt in fingrarna överallt där det går.. på sadeln, och bossorna sitter absolut inte bara fast fram och bak, utan även på mitten nära kanalen, dessutom känns det som att de sitter fast hela vägen längre in. Men jag kunde inte sticka in fingrarna hur långt som helst :angel:

Jag ramlade ju på en kurs i helgen (därför bilderna dröjt) och intruktören tyckte den såg otroligt fin ut och ville prova!
Hästen gick som en gud, jag TROR det kan bero på sadeln... jag känner att jag kommer åt min lilla islänning bättre när jag inte sitter så brett som jag gör i andra bomlösa jag provat. Sitter jag för brett måste jag liksom böja in underbenen i en omöjlig vinkel...
Kanske är jag som är för lång bara.. men med den här sadeln var det superlätt!
Ska testa imorrn om hästen är lika uppmärksam på mina sitshjälper i gamla sadeln som han var i den nya. (fick lära oss lite schyssta trick med sittbenen..)

Liknande trådar

Ridning Tänkte att jag startar en ny tråd där jag lägger ut bilder och skriver vad jag tycker om sadeln som jag nu haft i en vecka och bestämt... 2
Svar
20
· Visningar
6 779
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31