Fick hem nya sadeln idag!!

Sv: Fick hem nya sadeln idag!!

Aha! Jag har också tänkt testa deras! Då måste du knäppa bilder och rapportera!! :bump:

Jag har 17,5 på den här, den är ju rätt flat så man har gott om plats tycker jag. Kan se om det blir bättre bilder på oss imorrn på kursen, så kan jag lägga ut dem så man ser bättre hur den sitter.

Bor du nära skara? Vi ska till skara å köpa bil i september och sen ska vi till skåne. Sadeln ska med, så om du vill kunde vi ju stannat till hos dig eller nått :idea:

Oh la la! :bump: Jag bor typ 4-5 mil från Skara!!

*kl*

Hur går det?

Jag är fortfarande i valet och kvalet.

Får ju hem en unghäst om drygt en vecka, vågar man rida in i en bomlös? Hon är 06a så det är eg fånigt att tänka på det redan nu...

*kl*

Hur går det?

Jag är fortfarande i valet och kvalet.

Får ju hem en unghäst om drygt en vecka, vågar man rida in i en bomlös? Hon är 06a så det är eg fånigt att tänka på det redan nu...

Jag tror att det bästa är att rida in med både ock,
först vanlig bom och sen ev. bomlöst när hästen funnit sin balans och musklat sig lite...

Jag vill så gärna ha en St, men först måste det sparas... suck.

Man jobbar dygnet runt och ändå går alla pengar till en trasig växellåda, " ny" dator och huset... :cool:

Och så är jag väldigt fundersam om jag vågar köpa en st innan de löst stigläderfattningen på annat sätt.. jag vill inte ha en ring bara...

Om ponnyn ser ut som jag tror och brås på släkten kommer det varken råda brist på muskler eller balans när det är dags att rida in...

:)

Nåja får se, det är ingen panik ännu, madame den äldre kan jag rida barbacka så länge och den yngre ska ju inte ridas in förrän tidigast om ett år.

Det låter ju skitbra,
och ska du ha samma sadel till båda så är det väl suveränt bra med en ST I? :banana:

Det vore ju hemskt smidigt med samma sadel till båda. (Då kan jag tom be företaget som äger den yngre madamen att betala...)

Jag väntar fortfarande på att min sadel ska komma jag, undertiden så duger min bakdel bra :D

Jag är jätte sugen på en ST i western stuket. Men som andra har påpekat tidigare är det inga billiga sadlar. men jag har endå varit lite naiv och tänkt att e dom dyra så e dom säkert bra :/

men nu förstår jag ju att dressyr varianten har varit en besvikelse för många.
Är det någon som vet hur western moddellerna artar sej??

Har bara erfarenhet av min kompis western och den är jättefin trots att hon är ägare nr två på den samt att den har varit begagnad i ett antal år (kompisen har haft sin i tre år, tror jag). De är lite långa bara, för oss som har kortryggade hästar.

Men jag har numera en ST Dressage och jag är helnöjd med den!

/Camilla

Liknande trådar

Ridning Tänkte att jag startar en ny tråd där jag lägger ut bilder och skriver vad jag tycker om sadeln som jag nu haft i en vecka och bestämt... 2
Svar
20
· Visningar
6 779
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31