Fick inget bygglov

Sv: Fick inget bygglov

ÖVERKLAGA!!!!
mina föräldrar har precis varit ute för samma sak. De vil bygga ett litet hus på en bit av marken eftersom jag och min sambo ska köpa gården av dem. ca 50 m från huset ligger en sportstuga och ca 50 m till ligger ett permanent hus. Byggnadshandläggaren tyckte att det var självklart att de skulle få bygga men länsmuseumet avrådde från byggnation. Anledningen är attd et är fossilåkermark och tydligen väldigt högt värderad ur historisk aspekt. Ett hus på 86 kvm fick de inte bygga enligt museumet men det skulle gå bra att smälla upp en större ekonomibyggnad! :eek: Då byggnadsnämden går på länsmuseumet yttranden till 70% insåg vi att risken var stor för avslag. Då började vi med bombardering med samtal besök osv. Dels tog vi kontakt med museitanten och förklarade för henne hur det ser ut, att andra hus är byggda där osv. Vi skickade bilder på hur det såg ut och sa att hon minsann fick pallra sig till oss för att själv se hur det ser ut. Det ligger några stenrösen som museumet är rädda om men de skulle vi int eens vara i närheten av. Pappa åkte in till museumet och berättade hela historien och varför det är så viktigt för honom och oss att få bygga just där. Då ändrade sig tanten och sa att om vi gick med på att flytta huset 10 m mot skogsdungen var det ok! :banana: Snacka om överförmynderi! Att sätta sig på tvären trots att det kanske inte alls var SÅ viktigt för då hade hon ju inte gett sin tillåtelse. Nu har mina föräldrar iaf fått sitt bygglov! :bump:

Vill ni verkligen bygga där så kämpa för saken! Var trevlig men bombardera myndigheterna till de blir less på er och säger jag.

Lycka till!

Om du läser igenom hela tråden så ser du att ditt inlägg kanske var ganska överflödigt eftersom de snart ska flytta in.

Ja men det var ju toppen! :) Om man ska läsa igenom alla inlägg i en tråd måste jag börja plugga halvtid om jag ska hinna. Jag hoppas att ingen stört sig för mycket på att jag råkade göra ett inlägg så sent. :cool: Jag ville faktiskt bara väl.

Hej,

Mark-mäklaren vill att vi ska skriva på fullmakt för att överklaga och var superarg över detta beslutet (han sitter själv med som kommunalpolitiker och informerade om att de borgerliga partierna tyckte det var ok att bygga :o )

/Jezz :confused:

Grattis till drömstället.

Jag reagerar bara på att markmäklaren sitter med som kommunalpolitiker, hoppas att han går ut när de tar upp ärenden som rör någon av hans objekt och att han är ärlig där. Jag har tyvärr sett en hel del jäv i kommunpolitiken.

Grattis till drömstället.

Jag reagerar bara på att markmäklaren sitter med som kommunalpolitiker, hoppas att han går ut när de tar upp ärenden som rör någon av hans objekt och att han är ärlig där. Jag har tyvärr sett en hel del jäv i kommunpolitiken.
Han är kommunalpolitiker, men inte just i byggnadsnämnden...
Men håller med dig, gränsen här är hårfin.
//Jezz

Ja men det var ju toppen! :) Om man ska läsa igenom alla inlägg i en tråd måste jag börja plugga halvtid om jag ska hinna. Jag hoppas att ingen stört sig för mycket på att jag råkade göra ett inlägg så sent. :cool: Jag ville faktiskt bara väl.

Det är lugnt ;)
Läser inte heller alla inlägg :o
//Jezz

men kattleberg! det ligger väl precis där min ridskola flyttat (flyttat in i hamnens gård i slutet av sommarn)?

Joo...:crazy:
Hade kalkylerat med 3,2... det har jag sprängt för längesedan.
Är uppe i dryga 3,9 nu
Det dyraste är gräv, grus/makadam... och vi är inte klara ännu :eek:
Men förhoppningsvis så är det inte så mycket kvar iaf.
//Jezz

Jag tog namnet då skogen bakom heter Kattleberg, och jag tyckte det lät fint. (Har dessutom fött upp katter ;) så det passade ju bra). Så jag registrerade Kattleberg gård som enskild firma och har också fått det registrerat som gårdsnamn/stuteri i SIF.
//Jezz

Jag gillar huset.
Det där att det liksom är 2 sovavdelningar med ett extra samvarorum utanför den ena.
Så skulle jag också vilja ha det.

Ja du markarbete är tokdyrt.
Jag tycker ibland att jag öser in mina pengar i gården i form av grus.
Och det är ändå lerigt när jag är färdig.

Nyfiken på bygget! :D Kanske finns nyare bilder nu eller?? Spännande att få se hur det blir till!!!!!!! :banana:

Liknande trådar

Anläggning Vi köpte ca. 9 hektar obebyggd mark (avstyckat från en mycket större gård) för en tid tillbaka och håller just nu på att bygga hus och...
Svar
15
· Visningar
17 235
Senast: Empress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka