Fildelning

Filifjonkan_

Trådstartare
Hur många är det egentligen som har koll på lagen om fildelning?

Och vad är det eg. som gäller?

Som jag har fattat det så är det olagligt att lägga upp upphovsrättsskyddade filer för nedladdning, men tillåtet att ladda ner. Har jag missupfattat vad lagen säjer?

( och nu vill jag inte veta huruvida ni som svarar i tråden laddar ner eller ej... )

Senast ändrad:
Sv: Fildelning

Man får inte dela ut musik och man får inte ladda ner.

Sv: Fildelning

Lite mer info:

Den 1 juli 2005 skärptes upphovsrättslagen och gjorde det olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material från Internet utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd. Det var redan sedan tidigare otillåtet att dela med sig, att sprida, upphovsrättsskyddat material utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd.
Källa: Piratpartiet

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 217
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 110
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
16 985
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31