Filer som hackar när jag försöker spela upp dom i VLC

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare plasticdarling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 714
P

plasticdarling

Så fort jag försöker spela upp .mkv-filer (filer i HD-kvalitet) i VLC så hackar det jättemycket - så mycket att det inte går att kolla på. Är inga problem med .avi-filerna. Vad beror detta på och vad gör man för att lösa problemen?

Sv: Filer som hackar när jag försöker spela upp dom i VLC

Vad har du för processor och hur mycket ramminne har du?

720p eller bättre är ouppspelningsbart på min dator (Athlon 64 3500+ och 1gb ram) i vlc iaf.

AMD Turion-Dual Core 2.00 GHz RM-70, 3 GB RAM. Mina föräldrars laptop och den är bara ttp tre månader gammal, så jag tycker inte att det borde va några problem? Hum..

Tre månader you say? CPU:n har dock ett par år på nacken, och low-power mobil variant dessutom så den kan få svårt att orka med. Men ladda ner en optimerad version av MPlayer istället, det är lite mer optimerat att spela upp med.

Två små saker till:
1. Matroska Video container innebär inte per automatik HD.
2. AVI är ett helt annat containerformat och har ingenting med MKV att göra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 523
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 903
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 552
Senast: Trassel12
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka