Filip och hans sömnproblem

Sv: Filip och hans sömnproblem

Jag håller med dig. Jag har läst artikeln, och det är ju skrämmande att läkare skriver ut droger till småbarn UTAN att ens tänka på konsikvenserna av det hela. Theralen ger ju avtändningar. Ska småbarn tända av som en annan narkoman eller ? Hemskt tycker jag.


Fast det där är vida övderdrivet. Dessutom skrivs bara Theralen ut när det är riktigt nödvändigt.
 
Sv: Filip och hans sömnproblem

Tycker f.ö att Anna W har sina poänger även om hon är långt ifrån den guru som hennes anhängare vill utmåla henne som. tror dessutom inte att hennes metoder hjälper alla barn.

När det gäller "att droga små barn" så kan jag bli jäkligt förbannad på Anna W. Föräldrar som tar till det alternativet har redan försökt med annat, att då som Anna W kasta skit på dessa föräldrar underlättar föga.
 
Sv: Filip och hans sömnproblem

Hej Jadzia! Nja, helt frälst är jag nog inte, jag håller inte med Anna W om allt, det kan jag lova!;) Men, just när det gäller små barns goda sömn tycker jag hon har det bästa tankesättet och den bästa metoden. Definitivt värt att prova!
Jag förstår inte varför en 2åring ska ha en verklig sömnstörning, jag tror det handlar om annat, rädsla att sova, etc etc etc.
Dessutom säger ju TS själv att Theralenet inte hjälper alls, så då tycker jag man ska slänga ut den flaskan pronto!
 
Sv: Filip och hans sömnproblem

Tessiem! Jag vet, Anna W är väldigt frispråkig och rättfram och sårar säkert många, hon ser sig själv som Barnens förespråkare. Jag gillar henne även om jag inte håller med henne om allt. Hennes "sömskola" anser jag, trots allt, är oslagbar och positiv dessutom, ger barnet trygghet och lugn och "redskap" att kunna sova! För som alla är ense om här, sömnbrist är ett h.....e!!
 
Sv: Filip och hans sömnproblem

*kl*

Oj, så jobbigt det måste vara, har svårt att föreställa mej hur jobbigt det är att klara av att leva utan tillräckligt med sömn. Jag är "vanligt" trött med en son som bara vaknar för välling 1gg/natt och tycker det kan vara lite slitigt när jag själv inte haft vett att gå o lägga mej i tid på kvällen.

Styrkekramar till TS och hoppas det löser sej med sömnproblemen!
 
Sv: Filip och hans sömnproblem

Tycker f.ö att Anna W har sina poänger även om hon är långt ifrån den guru som hennes anhängare vill utmåla henne som. tror dessutom inte att hennes metoder hjälper alla barn.

När det gäller "att droga små barn" så kan jag bli jäkligt förbannad på Anna W. Föräldrar som tar till det alternativet har redan försökt med annat, att då som Anna W kasta skit på dessa föräldrar underlättar föga.


Ja, och ibland kan det vara dessa "droger" som hjälper till att putta över någon med sömnproblem åt rätt håll, så att man kan börja hitta rätt sömnvanor. Det handlar ju inte om att använda sömnmedel för all framtid, utan en kortare period.
Och att en 2-åring inte skulle kunna ha sömnproblem (som påstås av en del) anser jag vara nys.. Skulle verkligen vilja veta varför de inte skulle kunna ha det.. Inbillar sig TS att hennes barn ligger och gråter om nätterna?

TS, hoppas ni kommer vidare och hittar en lösning på det hela.
 
Sv: Filip och hans sömnproblem

Hur länge brukar han sova innan han vaknar och gråter?
En par timmar?

Är han riktigt vaken då, så att ni kan få kontakt med honom?

Finns ett fenomen som kallas nattskräck, kanske kan vara värt att kolla upp. Hittade en bra länk med info och tips http://www.eckerberg.se/nattskrack.html

Hoppas ni får en lösning på problemet inom kort. Det ÄR ett rent H-E att aldrig få sova riktigt.. se till att lösa av varandra.
 
Sv: Filip och hans sömnproblem

*kl*

Ett sidospår från en som aldrig har läst något av A.W eller varit inne på hennes sida.

Jag vet ju däremot mycket väl vem denna 9-barnsmamma är.

-Var det inte hon som kontroversiellt påstod att barn ska sova på mage?
Det var inga problem om man bara har ett apnélarm.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp