film från datorn till ipod?

sita

Trådstartare
Om jag har förstått det hela rätt så ska det gå att titta på film i ipoden! Hur gör man? Vilket format funkar? osv. Har försökt "dra" film till ipoden i itunes, så som man gör med musik, men då säger det bara att det är fel format.

Vad göra???

Sv: film från datorn till ipod?

Nu har jag aldrig lagt in filmer på iTunes. Men jag gissar att man gör som när man lägger in annat, dvs. går in på "Importera" på menyn.

Vad har du för dator? Jag vet bara hur man gör med Mac. Dessutom måste du ha en iPod som stöder film, alltså någon av de senare modellerna.

Vad man måste göra med sin filmfil är att först göra om den till ett format som kan läsas via iPoden. Nu minns jag inte exakt vad de heter men expempelvis mpeg-4 funkar bra. Man kan använda några olika program men det som jag använder som är jätteenkelt heter iSquint och finns att ladda ner via Apples hemsida. När filen sen är omgjord till rätt format är det bara att dra in den i iTunes och därifrån till iPoden.

Till pc heter programmet något annat, men funkar annars på samma sätt.

Sen ska jag väl avsluta som vi fick göra när ja jobbade på Apple. "Om du vill göra om en fil som du har på din dator", alltså frågar jag inte huruvida denna fil är lagligt ditkommen eller inte :angel:

/Jonaz

Jag har en PC laptop och en ipod nano 4GB 6 månader gammal.
Jag hittar inget iSquint på Apples hemsida, får väl leta efter något liknande program nån annanstans. :angel:

Tack // Ingela

Till alla som har samma fråga som jag: Ladda ner videora ipod converter så förvandlas filmfiler till ipod format. Voila!:bump:

Till alla som har samma fråga som jag: Ladda ner videora ipod converter så förvandlas filmfiler till ipod format. Voila!:bump:

Just det, Videora känner jag igen. Bra att du hittade det!

Jag hittar inte heller iSquint längre. De verkar ha tagit bort den. Så kan det gå.

/Jonaz

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 051
Senast: Enya
·
IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
164
Senast: MJLee
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 804
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
798
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31