Filmredigering

CoNo

Trådstartare
Hejsan!
Jag använder för tillfället Windows Movie Maker och det har väl funkat ok hittills. Men nu är jag trött på det. Det bara strular!
Jag skulle vilja ha något lite bättre, har ni några tips på program för filmredigering, som inte är alltför dyra?

Tack på förhand. :bow:

Sv: Filmredigering

Adobe Premiere är ett bra program för videoredigering.
Har använt det själv via skolan då jag gick media och var ute och filmade en hel del.

Men för en vanlig "hobby-filmare" är det kanske lite väl i överkant.

Finns mycket funktioner och flashiga effekter att använda i Premiere, och det är ganska enkelt att förstå. :) Men som alla andra Adobe-program är det inte gratis att införskaffa på laglig väg.

Det är väldigt segt och "..... har stött på ett problem och måste avslutas." kommer upp väldigt ofta, sedan går det inte att spara filmerna ibland osv.

Bylund: Tack för ditt svar! Jag ska gå runt och kika lite så får vi se var jag hamnar ;)

Det är väldigt segt och "..... har stött på ett problem och måste avslutas." kommer upp väldigt ofta, sedan går det inte att spara filmerna ibland osv.
CoNo, även om du vill ha litet fler möjligheter än med Movie Maker så skulle du behöva ta tag i problemen med det programmet innan du installerar ett annat. Om problemen med Movie Maker beror på konflikter mellan olika drivrutiner eller hårdvaror, eller på att din hårddisk börjar må dåligt, eller att Windows börjar må dåligt i sin helhet - ja då är det önsktetänkande att exempelvis Premiere skulle rulla helt problemfritt på samma dator. Så ett bra tips är att se till att datorn går precis som den skall till att börja med.:idea:

så hände de på våran ena dator, sen så formaterade sambon om datorn. Aldrig stött på de mer..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
566
Senast: Jahopp
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 651
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej på er! Önskar synpunkter på vad som är ok eller inte när det gäller hunduppfostran. Har testat allt från positiv förstätkning till... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 004
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31