Bukefalos 28 år!

###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Min 4åring och uppfödning! Inte jag som rider utan en duktig bekant. Vi laddar mot kvaltävlingar och kvalitén och håller tummarna så får vi se hur långt det räcker :up:

Trav

Galopp
Är det inte den professionella unghästutbildaren som visade henne på treårstestet?
De är jättefina ihop. Lycka till :bow:
Min plan är att hon även ska visa min.
 
Är det inte den professionella unghästutbildaren som visade henne på treårstestet?
De är jättefina ihop. Lycka till :bow:
Min plan är att hon även ska visa min.
Nej detta är en annan bekant till mig som rider , hon har haft Hollie hemma hos sig sedan slutet av april :) Tack och lycka till med din senare! A med fam. är proffsiga på visa fram unghästar.
 
Hollie fick 75,8% på kvaltävlingen i helgen, inget kval denna gång men nära och en välförtjänt åttondeplacering av 29 starter. Hollies första start :heart Det var en riktigt tuff bedömning där domarna låg lågt för samtliga, men det är väl som det ska vara.
Eftersom man rider 2 ekipage samtidigt, har jag klippt ut en liten filmsnutt av galoppdelen bara att visa här, av hänsyn till den andra ryttaren :up: svårt att bara visa en häst...

 
Verkligen väl visad! :) 78% krävs för att kvala, men tror dock att du bör ha minst 80% för att "sitta säkert ". Det var 3 st som kvalade av 29 denna gång men flera jättefina hästar! Större chans att kvala genom 3årstest lr kvalitén.
De var inte ute med cykeln med att ge henne en 9 på galoppen. Urfiin verkligen. :love:
Du borde skaffa fler Hollies.
 
De var inte ute med cykeln med att ge henne en 9 på galoppen. Urfiin verkligen. :love:
Du borde skaffa fler Hollies.
Ja väldigt lustigt hur den 9 an kan bli 7,5 på kvalitén igår! Haha bedömningssport :D galoppen är fantastisk. Alltså inget kval för oss detta år, men vi har varit nära. Nu på kvalitén fick hon faktiskt dåligt betalt på sina gångarter ffa om man jämför med den fina kritiken? ! Nåväl klass 1 blev det och 8,5 på typ och även hhb. Ett gångartsdiplom delades ut, så tuff bedömning. Hollie löshoppade även 7/7 där hoppdomaren gillade det hon såg och ville höja upp, visaren tyckte dock att dom skulle stanna på godkänd höjd då fröken inte var förberedd för mer och lite trött efter visningen av gångarter innan. Bra beslut, man tjänar inget på att pressa dom för hårt. Nu ska jag inte ta upp filmtråden mer om detta :)
 
Ja väldigt lustigt hur den 9 an kan bli 7,5 på kvalitén igår! Haha bedömningssport :D galoppen är fantastisk. Alltså inget kval för oss detta år, men vi har varit nära. Nu på kvalitén fick hon faktiskt dåligt betalt på sina gångarter ffa om man jämför med den fina kritiken? ! Nåväl klass 1 blev det och 8,5 på typ och även hhb. Ett gångartsdiplom delades ut, så tuff bedömning. Hollie löshoppade även 7/7 där hoppdomaren gillade det hon såg och ville höja upp, visaren tyckte dock att dom skulle stanna på godkänd höjd då fröken inte var förberedd för mer och lite trött efter visningen av gångarter innan. Bra beslut, man tjänar inget på att pressa dom för hårt. Nu ska jag inte ta upp filmtråden mer om detta :)
Jag kan tycka att det är helt uppåt väggarna? Din häst är ju helt klart en finalhäst, den rör kanon, hoppar t om bra och är snygg exteriört! Vad mer kan de begära?
 
Jag kan tycka att det är helt uppåt väggarna? Din häst är ju helt klart en finalhäst, den rör kanon, hoppar t om bra och är snygg exteriört! Vad mer kan de begära?
Tack :) vi är några som tycker hon borde kvala, därav vår satsning. Men vi var inte ensamma om detta... Flera fina hästar där domarna är onödigt snåla med poängen. Tyvärr.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 691
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 958
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp