Fina färger till en fux!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fenny_92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 5 953
F

fenny_92

har precis köpt en fux som jag får hem om några veckor, har som nårra av er vet en vit liten ponny nu, men han har jag tyvärr vuxit ur :(

men nu till det viktiga! VILKA FÄRGER ÄR SNYGGAST TILL EN FUX? (på typ lindor och schabrak mm)

ni kna väl oxå säga vilka färger man bör akta sig för att ha på han :P he he har inte sett så många fuxar på sista taget så de känns så svårt att hitta färger som verkligen gör sig bra till färgen.

Sv: Fina färger till en fux!

Akta dig för RÖTT, gult, rosa , lila, oranget, ljusblått, knallblått

De färger jag gillar bäst är: marinblått, chokladbrunt och beiget

NATURTONER ÄR FINAST PÅ FUXAR! ;)

Jag själv kör med brunt, beige, svart och i viss mån grått och marinblått.

Rosa borde ju vara en färg att akta sig för. Rött är "förbjudet" men kan faktiskt, i vissa fall, passa rätt bra. Om man har rätt ton på fuxen...

Ljusblått tycker jag till skillnad från fröken_skåne går jättebra på fuxar!
har endel ljusblått till min, men mest är det marinblått, brunt, beige och khakigrönt.

Svart tycker jag blir för hårt på fuxar, rött, rosa, lila och orange skär sig, kornblått och limegrönt ser konstigt ut... Grått tycker jag inte heller är så snyggt.

ha ha grattis till mig då ja :P har typ inga av dom färgerna som är fina på en fux he he XD men men då får man ju iaf nått å skylla på när man shoppar som en idiot he he

till min fux har jag brun utrustnin (sadel träns osv.) och jag använder brunt, beige, oliv grönt, gult

har även nåt schabrak som är grått..

På ljusare fuxar blir det kanske lite väl med svart, men på läder är det ok.

Jag tycker också svart läder är okej, men har konverterat lite åt det bruna hållet :D
På schabrak, lindor och täcken däremot tycker jag inte det är fint.
Jag har ett svart schabrak som jag använder i smyg ibland i skogen, bara för att det är döskallar på :D

tackar! vill ha ännu mer tipps! kom igen alla med fuxar! :)

grönt e jättesnyggt på fuxar =)
allt från "skogsgrönt" till khakigrönt! :)

tycker att fuxar passar i svart, brunt, grönt, marinblått, beige och gult. Sen beror det ju också väldigt mycket vilken färgton fuxen har!

Senast ändrad av en moderator:

Grönt tycker jag definitivt är snyggast till fux. Även Marinblått kan vara riktigt fint.

Rött är "förbjudet" men kan faktiskt, i vissa fall, passa rätt bra. Om man har rätt ton på fuxen...

håller med om att VISSA fuxar passar i rött!:bow:

håller med om att VISSA fuxar passar i rött!
Jag håller med om att fuxar passar i rött. Själv har jag en brun kuse, med jag känner en del fuxar, och tycker det är jättesnyggt. Vissa fuxar som är skarpt fux, (nästan röda) kanske inte det är så fint på, men oftast, tycker jag nog det :);)

min fux har för de mesta ljusgrön och ljusblått men även i bland svart. Men ljusblått är nog den färgen som passar bäst:).
Bror ju på vilken nyans av fuxfärgad din häst har..Rosa är nog en färg som inte passar till fuxar.:)

Vaniljgult skulle väl kunna passa en fux:) Och självklart vitt!:love:

ännu fler färger...

har typ dessa färgerna till ponnyn: grått, ljusblått, limegrönt, svart, vinrött nått av de som kan passa? :confused:

jäkla fuxar :angel:

Min häst är mer åt det mörkare fuxhållet
15031539.jpg

15031495.jpg

(Ignorera sadelns som hänger och slänger på bild två)

På min häst har jag: Grönt och blått i alla olika typer av nyanser, fast hon är snyggast i grönt.
Jag har ett chokladbrunt som knappt syns på henne, men det är ju så snyggt :)
Ett grått fint schabrak, samt ett grårutigt som är hur fint som helst och vita...
Sedan älskar jag gult till min pålla även om alla andra skrattar ut mig å det grövsta :o:D

Och svart läder för att jag älskar det och det blir snyggare på tävling enligt mig...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
3 029
Senast: Takire
·
Avel I år fick mitt sto en skada vilket gjorde att jag rätt sent på säsongen (mitten av juli) körde henne till hingst. Har aldrig sett brunst...
Svar
18
· Visningar
2 422
Senast: Tonto
·
B
Utrustning ;)Funderar lite kring färg kombinationer osv och vill gärna höra era åsikter och se bilder :) Jag vill hitta en färg till min fux...
Svar
10
· Visningar
9 088
Senast: Peak
·
Gnägg Att hästlivet är riskabelt är ingen nyhet. Men hur mycket får man vara med om egentligen? Har vissa tur och ser knappt en fluga dö under... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
14 185
Senast: Lala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka