Fina naglar

karamelldrottningen

Trådstartare
Skulle vilja ha fina naglar. Smörjer varje dag, morgon och kväll. Milda tvålar vid handtvätt. Brukar ha målade naglar då de ser förjävliga ut utan lack.
Handskar utomhus.
Har testat olika grejer men inget verkar speciellt revolutionerande.
Kanske borde ta något kosttillskott men borde inte ha någon brist?

Höger handsnaglarna är värst, såhär ser vänster ut:

 
Mår du bra? Stress? Är du allätare eller har du riktat din kost på något vis? Använder du naglarna som verktyg? Hur är din hårkvalitet?
 
CB3AC617-555D-4CFA-BD7E-2023DB08CCE9.jpeg
 
Får naglarna vila från lack ibland?

Mina är vanligtvis fina men om de varit målade en längre tid så blir de sämre. Lacket sliter helt klart på dem.
 
Om du mår bra i stort så är det nog mer yttre orsaker, t.ex som @Lingon skriver. Att lacka och ta bort lack sliter.
Jag hade testat att fila ner dem så långt ner som möjligt (med en bra fil) så att ytan blir kort och framförallt jämn.

Undvik lack om du kan med (kanske finns snällare lack annars? Nagelstärkare? Inte mitt område men någon annan vet nog) och om du inte redan har det, byta till en särskild nagelolja som tränger in lättare än t.ex handkräm. Hellre buffa lite på ovansidan med snäll fil när de börjar skiva sig, för att undvika att man är där och pillar upp nageln. Kanske även käkat lite extra zink/selen bara för att se om det gör skillnad (tar ju dock lång tid innan det märks).
 
Mina blir helt klart sämre pga lacket. Så de behöver få chans att återhämta sig när jag haft lack.
Jo. Problemet är att jag pillar på dem mer utan lack. Antar att det är därför de ser ut som de gör. Med nagellack kan jag hålla mig men det i sin tur sliter på nageln.
Funderar om jag ska fila ner dem lite och sätta anti bit på dem eller förstör det naglarna?
Ett av naglarna har nästan hälften lossnat och blödde mycket tidigare men blöder inte längre och gör inte speciellt ont heller om jag inte trycker precis på den då känns det.

Men upplever att de skivar sig mer nu än tidigare. Kan det vara att de är målade för ofta?
 
Det är ju en dålig årstid för naglar iofs. Men det finns nageloljor och annat som folk använder på, gissar jag, Kicks och andra ställen. Det ska tydligen till speciell olja.
 
Det är ju en dålig årstid för naglar iofs. Men det finns nageloljor och annat som folk använder på, gissar jag, Kicks och andra ställen. Det ska tydligen till speciell olja.
Tar gärna tips på någon vettig olja. Gärna någon som även smakar illa!

Är våren en årstid då naglarna blir extra sköra?
 
Tar gärna tips på någon vettig olja. Gärna någon som även smakar illa!

Är våren en årstid då naglarna blir extra sköra?
Jag använder ju inte nagelolja själv alls ;) men jag ska fråga en kompis som är nagelgalen.

Ja mina naglar som är väldigt starka (typ skruva i skruv med dem) skivar sig lättare på våren. Jag tror att det är som om de får sämre kvalitet en tid under hösten/vintern och det har vuxit ut lagom till våren? Eller så är det att det är så kallt?

Sedan är ju att när de skivat sig måste man ju låta dem växa till "frisk ved" nästan annars fortsätter de bara att skiva sig.

Vidare det finns enstaka nagellack som spänner naglarna så att de lossnar från nagelbädden också, när lacket är tjockare och starkare än nageln. Men det var inte det du hade problem med?

Sedan ska man egentligen använda underlack under nagellacket för att naglarna inte ska riskera bli missfärgade och skydda dem och så ett överlack över så det håller bättre och längre och torkar snabbare. Men det blir ju ganska mycket och jag vet inte om det är bättre för naglarna egentligen.

Kan påpeka här att jag praktiskt taget aldrig har nagellack och när jag har det ofta inte orkar ha underlack och överlack utan allt detta är andrahandsinformation.

Och så får man ju inte ta bort lacket med aceton, utan måste ha något snällt från någon affär typ HM eller Kicks eller vad som.
 
Jo. Problemet är att jag pillar på dem mer utan lack. Antar att det är därför de ser ut som de gör. Med nagellack kan jag hålla mig men det i sin tur sliter på nageln.
Funderar om jag ska fila ner dem lite och sätta anti bit på dem eller förstör det naglarna?
Ett av naglarna har nästan hälften lossnat och blödde mycket tidigare men blöder inte längre och gör inte speciellt ont heller om jag inte trycker precis på den då känns det.

Men upplever att de skivar sig mer nu än tidigare. Kan det vara att de är målade för ofta?
Det är nog pillandet som är grejen, sambon har en nagel som ser ut som dina. Han stresspillar på den.
 
Det är nog pillandet som är grejen, sambon har en nagel som ser ut som dina. Han stresspillar på den.
Om du pillar mindre när du målar så måla eller skaffa något annat att pilla på istället. Ett armband med pärlor en sådan där ring den en extra ring ovanpå som man kan cirkla runt osv.
 
Om du pillar mindre när du målar så måla eller skaffa något annat att pilla på istället. Ett armband med pärlor en sådan där ring den en extra ring ovanpå som man kan cirkla runt osv.
Hade ofta ett pärlarmband tidigare. Funkar ibland och ibland inte. Hade det på mig för att jag tyckte det var fint men grejade mycket med den också.
Ibland pillar jag på naglarna och ibland biter jag på dem och märker inte ens att jag håller på :crazy:
Det dumma är att jag gillar när det gör lite ont under nagelbanden.
 
Om du biter på och pillar sönder naglarna lär det inte hjälpa med krämer och oljor. Försök hitta något annat att göra, kom ju lite förslag i tråden. Kan inte se att andra åtgärder gör till eller från om du inte slutar med ovanorna först.
 
Skulle vilja ha fina naglar. Smörjer varje dag, morgon och kväll. Milda tvålar vid handtvätt. Brukar ha målade naglar då de ser förjävliga ut utan lack.
Handskar utomhus.
Har testat olika grejer men inget verkar speciellt revolutionerande.
Kanske borde ta något kosttillskott men borde inte ha någon brist?

Höger handsnaglarna är värst, såhär ser vänster ut:



Olja in naglarna :) typ 5-6 gånger om dagen till att börja med. Jag ska dock inte komma med pekpinnar, enda gången jag oljar naglarna är dagen innan jag ska till min nageltjej så jag slipper få skäll 😅
 
Skulle vilja ha fina naglar. Smörjer varje dag, morgon och kväll. Milda tvålar vid handtvätt. Brukar ha målade naglar då de ser förjävliga ut utan lack.
Handskar utomhus.
Har testat olika grejer men inget verkar speciellt revolutionerande.
Kanske borde ta något kosttillskott men borde inte ha någon brist?
Höger handsnaglarna är värst, såhär ser vänster ut:

Mina naglar har alltid varit dåliga enda sen jag var liten. I vintras så tyckte jag att jag tappade så himla mycket hår och köpte då hårkontroll från apoteket, en tillskottstablett för hår och naglar. Märkte inget på håret men mina naglar blev riktigt hårda så från att skiva sig direkt och gå sönder så kunde jag ha långa naglar. Man skulle äta två om dagen och jag brukade äta en om dagen när jag kom ihåg vilket blev kanske 5 i veckan. Så kanske nått för dig med? :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 916
Senast: jemeni
·
Äldre Jag minns att det fanns en tråd om detta tidigare, men lyckas inte inte den. Så jag gör en ny och hoppas på det bästa. Jag har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 860
Senast: _FiA_
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 647
Senast: Shoreline
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 459
Senast: Skywalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Renovera badrum
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp