Finn ett fel...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 235

Trådstartare
Jag har gjort en grej med min sadel, ser ni vad :p?

28911230.jpg

28925353.jpg

hihi får se om ni ser vad jag gjort :banana:

Sv: Finn ett fel...

Hmm.. drar till med en gissning...:p Att du har satt dit en till ring eller infästning till bröstan så den kommer upp lite längre än originalet?:D

haha det har jag ju ioförsig gjort :o men detta ingreppet som jag menar är större än en d-ring

Fortsätt gissa :D

Nu hör inte jag hemma på western och kan absolut ingenting om det, men i brist på annat :p
Bytt den där lilla ''metallgrejen'' vid sidan om sadeln?

du har ingen läderrem i den främre "hållaren" så som du har på denna bild. :idea:

24020194.jpg

Haha du får ju inte fuska och jämföra gamla bilder på sadeln och nu :p
Ni alla har fortfarande fel.
Kan saga att jag på något vis stuckit kniven i sadeln :o:devil: kolla noga nu

Är inte heller någon western människa men du har satt dit en läder"flärp" på bakre delen av sadeln? Den som lixom hängar vid all dekor

Ser ut som du kortat av hela bakre delen av sadeln :)
På den äldsta bilden sitter "hålet" där flärpen är, på skinnet, medans på de nyare bilderna sitter "hålet" alldeles bredvid det silvriga, men sen är jag inte heller någon westernmänniska, men "finn ett fel" är alltid skoj :)

:bump:CONGRATULATIONS:bump:
:bump: GRATTIS GRATTIS :bump:

Jag har kortat av hela sadeln där bak:
Före
25014892.jpg

Efter
28911230.jpg

ja nu ser jag. du har ju kortat av sadeln! hur lyckades du få till det på det sättet?

jag lyckades få till det genom att:
Svettas
våndas
ska jag/ska jag inte
Hämta kniven
Börja sprätta söm
Skära
flytta silvret
limma
Måla kanten

VoILá :D Blev skitnöjd eftersom ponny har så kort rygg och ingen ser att jag gjort något med sadeln. Fick bort många cm från sadeln

Tycker att det var väldigt snyggt gjort!
Ibland önskar man att såna lättar ingrepp kunde göras själv även på andra sadlar som man själv har!

haha, urbra gjort måste jag säga. Det var inte ett ingrepp som man annars brukar börja kolla efter heller...:D

Å du är väl underbar!
Och Jesus vilken snygg pad!! Riktigt läcker! Hade minishettisen varit en stor häst man kunde rida på så, mums vad snygg hon hade varit i en sån!

Jäklar i havet vad du är händig du :laugh: Modigt måste jag säga, men det blev ju kalasbra ju :)

Tack för alla :love: kommentarer

Haha ni vet vem ni ska anlita när sadeln är för lång :devil:

Liknande trådar

Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Puh
·
Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 106
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka