finns de fortfarande?

starcraft

Trådstartare
Schabrak som är något mellanting mellan schabrak och vojlock. Det är liksom snett skuret mellan bakvalv och kåpor. (känner att jag är jättedålig att förklara). Vet att equiline(stavas?) har tillverkat dem, men vet inte om de fortfarande tillverkas. Någon som förstår vad jag menar och som vet om de fortfarande finns?

Sv: finns de fortfarande?

om jag tänker på såna som du menar så finns det. Såg dem på gbg hs. Tänkte köpa ett men fanns ingen snygg färg.

Jodå dom finns.... :smirk: men tycker dom är grymt fula :o varför vill du ha ett sånt??

Shalock kallas dom väl. Såg dom i nån nätaffär nyligen så vet att dom finns.

*KL delvis*
Jäpp, schalock kallas de. Man kan beställa sådana från t ex Mias via t ex www.lillhastenistav.se. Det finns inte med på hemsidan, men om man frågar går det att fixa.

Jag tycker att de är fina. I alla fall till hoppsadel om man har en häst som inte är så stor. Man ser inte så mycket av min hästs mage när han har en vissa av de nya full-stora schabraken.:crazy:

Schalock heter de ja. Mias hade de förut åtmindstånde.

Jag tycker att de är rätt snygga. hade köpt sån till min pålla om det inte vore för att man då ser för mkt av magen :rofl: På en slimmad häst eller så, vore det snyggt!

Är det sånahär du menar?

17055_L.jpg

Finns på Horze

ja just schalock heter de ja. :bow: Jag tycker de är ganska snygga på rätt häst i alla fall. Min häst är inte så stor vilket gör att en del schabrak ser på tok förstora ut på honom och han är av en smal och slimmad typ och ser inte riktigt klok ut i typ allroundschabrak. Använder hoppschabrak för det mesta, men tyckte att det skulle vara kul att variera sig lite.

Ja schalock heter de. Det var en bekant till mig som designade originalet faktiskt. Företaget som gör just dem har ett underbart lyxigt material som de gör sina saker i!:love:

men köp schabrak i ponnystorlek i stället då?
om du tycker de vanliga e för små köp ponny dressyr. de flesta bra märkena har ju hopp, dressyr allround o så i ponnystorlek

Att köpa ponnydressyrschabrak till en hopp/allroundsadel går ju inte, det blir ju för rakt där fram. :p

Jag har provat, men ponnyschabraken blir för korta på både längd och bredd till sadlar i 17" eller större.

jag köpte ett sånt "shabrack" till min ponny för inte alls länge sen! Ett mörkblått, catago! Jättesnyggt!

Sen så är dem väldigt praktiska också eftersom ja tycker att vanliga hoppshabrack har en benägenhet att "vika upp" sej i kanterna där bak ?! dem med lite sämre kvalitet iaf :S De som vi köpte shabracket av att dem passade hästarna väldigt bra också och att ( iaf de märket ja köpte..) dem va i väldigt bra kvalitet.. så nu är de upp tilll bevis.. :P

hampis skrev:
men köp schabrak i ponnystorlek i stället då?
om du tycker de vanliga e för små köp ponny dressyr. de flesta bra märkena har ju hopp, dressyr allround o så i ponnystorlek

de flesta av mina schabrak är ponny, en del är i kortaste laget dock, Men jag har som sagt mest hoppschabrak. Har typ ett allround schabrak som är bra, men det är i en ganska liten fullsize. Dressyrschabrak vill jag inte , det är lite konstig skärning på dem och de åker gärna ner på manken.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 208
Senast: Amha
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 047
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka