Finns det "kvalitetsporr"

Har för mig att det finns amatörporr sajter där par kan lägga ut film, sen kan det ju aldrig säkerställas att allt gått rätt till oavsett (med tanke på hämdporr osv). Har haft några bekantskaper genom åren som varit exhebonistiskt lagda och vad jag förstått filmat och lagt ut material och även varit drivande i det avseendet där den manliga partnern antingen snällt hängt med eller hållit sig utanför bild så att säga.

Jag personligen har inga större moraliska aspekter när det gäller sexualitet eller skulle inte vara/är inte jättebekymrad om nakenbilder eller filmer spreds av ett ex tex. Vem bryr sig liksom? Tror få skulle finna det särskilt intressant att titta på det dessutom 🙃.
 
Det har jag inte hört förut men jag kan inte påstå att det förvånar mig, jag hade överlagt velat läsa på mig mer, just för att de som är för-sexköp säger att det finns studier som visar på hur mycket bättre det blir.

Jag följer bla en polis på insta (som jag inte kommer på vad han heter) som arbetar just mot-prostitution i Sverige/ Europa och även länder där det är lagligt, den bilden som målas upp där visar ju på en väldigt bister verklighet.
Han heter Simon Häggström. Han har gett ut några riktigt läsvärda böcker också.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231003_215542_Instagram.jpg
    Screenshot_20231003_215542_Instagram.jpg
    166,6 KB · Visningar: 52
Det blir i mina ögon rätt skev att sätta porr och prostitution i samma fack, eftersom porr är så extremt brett. Det finns porr utan motspelare, porr med deltagare som har sex med varandra även utanför film, porr som inte alls involverar normsex och porr som rätt och slätt är prostitution och övergrepp dokumenterade för åskådarnas nöje.

Givetvis går det att göra porr där samtliga inblandade gör det för att de vill, att påstå något annat är bara sunkigt moraliserande. Frågan är hur man säkerställer det i konsumentled.
 
Han heter Simon Häggström. Han har gett ut några riktigt läsvärda böcker också.
Jag älskar hans böcker speciellt de två första som inte är skönlitterära. Följer honom på Insta och har en bekant som arbetat med honom. Han verkar vara en eldsjäl och en bra man.
 
Jag har för mig att jag läts något reportage om en svensk kvinnlig regissör som kallar sig Erika Lust eller något liknande, som ska göra ”feministisk” porr riktat mot kvinnor. Minns att hon sa att hon alltid har en intimitetskoordinator på inspelningarna bland annat.
 
Det blir i mina ögon rätt skev att sätta porr och prostitution i samma fack, eftersom porr är så extremt brett. Det finns porr utan motspelare, porr med deltagare som har sex med varandra även utanför film, porr som inte alls involverar normsex och porr som rätt och slätt är prostitution och övergrepp dokumenterade för åskådarnas nöje.

Givetvis går det att göra porr där samtliga inblandade gör det för att de vill, att påstå något annat är bara sunkigt moraliserande. Frågan är hur man säkerställer det i konsumentled.
Allt detta gäller väl dock även prostitution? Prostitution är inte bara en smal stereotyp heller, utan kan ske som en solohandling med en eller flera åskådare, mellan personer som har haft sex med varandra gratis i andra fall, samt vara något som inte alls involverar normsex. Och problemet är detsamma i båda fallen och gäller inte främst den ytliga skepnaden det tar utan den grundläggande premissen, alltså att det är svårt att försäkra sig om den genuina viljan inom ramen för ett kapitalistiskt system så snart pengar kommer in i bilden.
 
Det finns en alldeles färsk P1 Dokumentär miniserie om ”vanliga människor” som producerar porr och lägger ut.
 
Anime/tecknat/3D så är du på den säkra sidan.

Fast är man verkligen det? En sak som porren gör, är normalisering av olika beteenden. När man gör tecknat och animerat porr kan man göra i princip vad som helst som ingen levande människa hade gått med på, eller bara glida på gränserna lite.
Frågan har ju stötts och blötts rätt länge, om fiktion kan eller inte normalisera olika handlingar, varpå en del gör saker de egentligen inte vill.
Ex.vis analsexnormaliseringen i porr som har ganska friskt spridit sig till gemene man. I sig är det inget fel i akten, men så som den ofta visas är det rakt av skadligt (ex allt för stora saker snabbt, inget glidmedel etc).
 
Fast är man verkligen det? En sak som porren gör, är normalisering av olika beteenden. När man gör tecknat och animerat porr kan man göra i princip vad som helst som ingen levande människa hade gått med på, eller bara glida på gränserna lite.
Frågan har ju stötts och blötts rätt länge, om fiktion kan eller inte normalisera olika handlingar, varpå en del gör saker de egentligen inte vill.
Ex.vis analsexnormaliseringen i porr som har ganska friskt spridit sig till gemene man. I sig är det inget fel i akten, men så som den ofta visas är det rakt av skadligt (ex allt för stora saker snabbt, inget glidmedel etc).
Fast man kan vara säker på att "medverkarna" inte utnyttjas eller tar skada, vilket var frågan i TS. Jag är själv mycket glad åt att det finns gott om utrymme i tecknad och animerad porr.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp