Finns det några skor åt mina fötter?

Sv: Finns det några skor åt mina fötter?

Tyvärr ligger det ju ingen butik i min stad, kanske att det går att ta sig vidare någon gång men inte inom den tid jag behöver nya skor. Men tack för tipset, ska försöka komma ihåg de butikerna :)
 
Sv: Finns det några skor åt mina fötter?

Tror det brukar stå Hiking på hyllorna där jag tittar oftast, brukar ha rejäla skor med goretex så de klarar hundpromenader oavsett om det är asfalt, grus eller skogsstigar jag går på.

Men just nu vill jag bara ha ett par skor som inte gör illa mina fötter och inte skickar kedjereaktionen utav det upp i knäna och resten av benen:crazy:
 
Sv: Finns det några skor åt mina fötter?

På Running Warehouses hemsida kan man jämföra skor med varandra. De har scannat alla modeller och så kan man klicka på en intressant sko som man sedan jämför med en sko man har idag. Då kan du se om skon t.ex. är bredare eller smalare över mittfot och tå. Där kanske du kan hitta några uppslag, i alla fall?

Såg ditt andra svar nu. På nämnda sida finns ju mest löparskor, men även de finns ju i terrängmodell med goretex. :)
 
Sv: Finns det några skor åt mina fötter?

Intressant att snörning kan göra sådan skillnad. Tåls att prövas men den bästa snörningen i världen hjälper ju inte om foten ändå inte får bra plats i skon :( Syns så tydligt på de skobilderna att formen blir fel för mina fötter fixar inte att skon går inåt så tidigt på utsidan. Skulle behöva att det gick rakt ut där istället = tån blir nästan helt rak på skon

Inser precis att ankfot kanske har en annan betydelse än det jag tänker, jag tänker på det som att hälen är smalaste punkten och sen blir foten nästan bara bredare. Jag har inte alltid haft detta problem utan det var något som uppkom förra året tror jag när mina lilltår blev förtjockade på något vis, gissar på att det var ett slags skav från ett par skor som i övrigt satt perfekt men som hade lång gummiförstärkning framtill och alltså inte kunde töjjas ut på det sätt mina fötter tydligen behövde
 
Sv: Finns det några skor åt mina fötter?

Härligt med många svar:bow: Nu kör jag nåt lite allmänt svar här ;)

Herrläst har jag alltid provat, dam är oftast inte att tänka på ens storleksmässigt (~40-41) men inte ens de räckte till senast. De par jag kom hem med från affären sist insåg jag nu när jag var hemma att de var alldeles för långa, skons väck hamnar inte där mina tår viker sig utan mitt på dem(hur jag inte kunde känna detta i butiken är för mig en gåta), men mindre storlek så var de då för smala :crazy:

Barfotamodell har jag prövat och mig passar det inte alls. Kanske om jag skulle börja jogga men det ligger långt fram i tiden. Som det är nu vill jag bara kunna gå mina hundpromenader utan att behöva gråta av smärta när jag kommer hem efter en litet längre sväng. Jag är nog något av en typisk hälgångare, jag vill stampa ner hälen först och rulla över på tån och behöver därför en ganska så dämpad sula. Inomhus i bara strumplästen går jag helt annorlunda, smyger med tån först eftersom det ju gör ont annars.

En till del som gör dämpningen viktig för mig är min vikt. Jag är alldeles för tung (tresiffrigt när jag vägde mig senast) och det berättar min kropp för mig dagligen, speciellt när det är något fel på skorna eftersom jag ändå försöker vara ute minst 1,5h totalt per dag. Kan väl sägas att jag har något utav ett moment 22/ond cirkel här :(

De skor som jag nu tyvärr slitit ut sulan på är utav märket Keen, som sades vara just extra breda framtill men jag tycker jag har vänt upp och ner på deras hemsida och hittar inget om hur de är i modellerna. Tyvärr verkar detta märke dessutom inte ha en enda återförsäljare i hela Sverige längre. Just detta med passform gör att jag inte vet om jag vågar beställa från internet heller, speciellt inte nu när jag inte ens vet vilken storlek mina fötter egentligen är och att de är nästan en storlek olika gör inte saken lättare :(
 
Sv: Finns det några skor åt mina fötter?

Åh det där lät intressant, ska genast kika om jag hittar det du pratar om. Även om jag som sagt är osäker på att handla skor från internet så kan jag ju kanske hitta en modell som jag kan kika efter i en fysisk butik :)
 
Sv: Finns det några skor åt mina fötter?

Skrapa ihop en radda intressanta modeller och så beställer du en hel drös från nåt ställe med fri retur. :) Fast även om returfrakten skulle kosta en femtiolapp kan det ju vara värt det ifall utbudet i butik inte matchar det du är ute efter.
 
Sv: Finns det några skor åt mina fötter?

Efter det förra misslyckandet kände jag mig tvivlande till att någonsin hitta ett par bra skor i butik men ett besök på Intersport visade att iallafall två par kanske fungerar för mina fötter. Ett par supermjuka löparskor från asics (basics?) fick följa med mig hem och ett par Haglöfskängor finns i tanken till senare om/när jag har råd. Men dessa ska provas på alla möjliga vis inne innan jag beslutar mig helt, men det känns litet litet lovande där det var helt hopplöst tidigare så :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 344
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 767
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 877
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 215
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp