Finns sladd att köpa/ beställa? (digitalkamera)

R8n

Trådstartare
Jag var förstås jätteduktig och ställde datorn uppe på "fästet" som ska sitta i kameran, så nu är den lite.. platt. Kan man köpa en ny kabel som man sätter i datorn och sedan sätter fast kameran i eller finns de inte utan man måste köpa en ny kamera?

Kameran är köpt på Ica när de hade något jubileum. Det är en kamera från Kodak EasyShare cx7310 står det på den iaf...

Hjälp någon?

Sv: Finns sladd att köpa/ beställa? (digitalkamera)

Troligen kan du beställa en från kodak, annars är det enklaste att köpa en kortläsare. Då flyttar du kortet ur kameran till kortläsaren som är kopplad till datorn och flyttar över bilderna på det sättet istället.

Och vart kan man få tag i en kortläsare som passar och som inte är allför dyr?

läs på kortet. De flesta kortläsare hanterar många vanliga kort (troligen har du ett SD). De finns i de flesta olika elektronikbutiker, typ biltema, claes ohlson, elgiganten osv osv osv och kostar typ 100-250 kr.

Jag förstår ändå inte.. hur ser en kortläsare ut?

Som e burk (finns olika former) med en massa olika sorters "hål" i där man kan trycka in olika minneskort i

okej. Ingår korten eller måste man köpa dem utom?

381926_X_2006-03-14_101958_920.jpg

PC-card-adapter för 5 olika minneskort. SD, MMC, xD, Memory Stick och Memory Stick Pro.

Kan det vara en sån?

Vanlig USB-kabel. Går inte se i manualen vilken kontakt det är, men ganska troligt vanlig mini-B, så en sådan här kabel fungerar bra. Kolla så kontakten ser rätt ut dock, kan vara en annan. (De har lite fler sorter på Kjell ifall så skulle vara fallet.

Nej, inget kort sitter i kameran... Kanske ligger i kartongen.

Sådär ska den inte se ut... ska vara som en rundning ovanför och platt nertill. Sidorna ska vara rak.

:rofl:

Finns inget minnsekort som man kan ta bort iaf.

Du kör då med det inbyggda 16 MB lagringen

Köper du till ett minneskort (SD/MMC) så kan du lagra så mycket mer bilder. 512 MB kostar inte så många kronor och då borde du kunna ta mer en 200 bilder i högsta upplösningen

Hur vet jag vilket minneskort jag ska ha då?

Har inte hittat kartongen än... men jag tror inte att det var ett extra kort med.

Sjutton också... man måste handla för minst 150:- för att kunna beställa på kjell...

En sån USB-sladd borde du kunna hitta på Clas Ohlson/Biltema utan problem, så slipper du beställa!

Liknande trådar

S
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny mobil eftersom den jag har börjar bli lite gammal... Men jag blir helt snurrig på alla dessa mobiler...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Otter
·
IT & mobiler Nu har jag klantat mig. Har en nyinköpt digitalkamera (Canon Powershot A70) som jag skulle installera på min dator (som kör W98)...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: Venus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka