Bukefalos 28 år!

Finns svarttabby?

E

Eem

Har en kattunge som är svart. Men man ser även tabby mönster på henne i en mörkare svart färg. Har kollat runt på en kattsida men inte hittat hennes färg. Svart var det närmsta jag kom.
Så, finns det en färg som heter svarttabby?

Mvh Eem
 
Sv: Finns svarttabby?

Ja, men en svarttabby ät brun. Är hon svart med mönster så är hon troligen svartsmoke. Är hon grå eller vit i pälsbotten?
 
Sv: Finns svarttabby?

Svarttabby är som missfideli säger brun, dvs den "vanliga" tabbyfärgen. Har du något kort på kissen?

Det kan vara en genetiskt svart katt där man faktiskt ser "spökmönstret", det mönster som döljs av en helfärgad katt i de flesta fall (syns tydligt på röda katter och kan ofta anas på blå). Det är ovanligt att det syns på svarta katter, men inte omöjligt. Är hon ljus i botten och det är därför det helsvarta mönstret syns är det med största sannolikhet en smoke.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 483
Senast: Puffindog
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Går det att slipa detta bord tro? Och sen betsa det? Tänkte slipa försiktigt med slipmaskin isåfall och sen betsa med mörk bets. Är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp