• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Riru
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 0
  • Visningar Visningar 375

Riru

Trådstartare
Finns det fler här som vill/behöver lära sig finska? Och vill ha någon att bolla med? Någon att diskutera med när man kör fast i något?

Jag har för närvarande inte tid att studera på plats, så jag använder appar. Men det är riktigt svårt när ingen kan förklara grammatiken för mig, eller förklara någonting alls.
Tex när är "det är" är olika ord varje gång beroende på vad nästkommande ord (eller vad det nu beror på :cautious: )är tex gör att jag bara vill lägga ner. :p Jag kan verkligen inte hitta någon röd tråd i grammatiken.
Vet att det finns några finlandssvenskar här och kanske andra som kan finska ändå? Men det kanske inte är så roligt att leka lärare förstås.
Behöver lära mig finska för makens sida är finsk. Och det är verkligen asjobbigt att inte kunna prata med varandra.

Eller har ni andra tips att komma i kontakt med folk på nätet som är i samma stadie?

Osäker på var en sån här tråd skulle ligga men jag provar här.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 327
Senast: qitis
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 236
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 404
Senast: Johanna1988
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025