Fint träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -Gulan-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 148
G

-Gulan-

Jag hade tänkt köpa ett nytt, fint träns till pållan. Ett mörkt brunt m. mässingsspännen. Achen-nosgrimma och hade nog tänkt mej lädertyglar m. stroppar på :)
Undrar om någon har något bra tips på ett träns med fin kvalité? Är beredd att betala lite mer för det (ca 2000) och få ett riktigt tjusigt och bra!

Sv: Fint träns

Döbert! Du väljer i princip själv hur tränset skall se ut, de flesta butiker har det som beställningsvara. Döbert Classic ligger på från ca 1800:-

Jag köpte ett fint beg. HG träns för under tusenlappen.
Du har ju Dyon som ofta finns för under 2000:-
Även EQL har trevliga träns. 1000-1500:-

Ett annat bra träns för hemmabruk är Shires.
Kostar ca 300:- nytt men är superfint;)

Det passade jättebra;)
Tusen tack.
Fodret på nosgrimman är samma bruna färg som HG gjorden o mina nya ridstövlar.

Vi kommer garanterat att bli snyggast på tävlingsbanan:o ;)

Jag mailar dig en bild sen.

De blev ett par sarm Hippique.
Skaften är så mjuka att de går att rulla ihop.
Utmärkt för mig som gillar comfort:d

Hansbo tränsen (samma som Frank Baines?) är mina favoriter :love:
De är verkligen jättesnygga och riktigt fina i lädret.

735093.JPG

Precis det där tränset Frank Baines har jag spanat in idag, vilket sammanträffande! Det är så himla fint! :love: Funderar på att slå till...

Nyrelski skrev:
Hansbo tränsen (samma som Frank Baines?) är mina favoriter :love:
De är verkligen jättesnygga och riktigt fina i lädret.

735093.JPG
:confused: Tror att Frank Baines har slutat att tillverka åt Hansbo/Willab . Håller med dig de är ursnygga.:banana:

jag har det här tränset från Dy'on som iaf jag tycker e jättefint! rätt enkelt men ändå snyggt! jättefint nu i lädret när man haft de ett tag och har smörjt ofta! kostar 2000. tyglar ingår iof inte

1324.jpg

Jag är ju helkär i HG så det är svårt att säga ngt annat... Dyon är ju oxå väldigt fina, men det är väl för att de är så lika...
Gillar inte Frank Baines för att de har så stora mässingsspännen... Börjar bli trött på putsandet hihihi....

Ett Frakn Baines ABSOLUT:love: Har haft mitt i 3 år snart, ser som nytt ut och är så mjukt och smidigt i lädret. Hur bra kvalitet som helst, mycket finare än mitt HG träns i kvaliten trots att HG tränset kostade runt 3000:-

Går fortfarande att beställa men kanske inte genom hansbo. Om man hör sig för i en välsorterad butik så är det nog inga problem.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som... 2
Svar
34
· Visningar
4 539
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 365
Ekonomi & Juridik Jag har svarat på en annons om en medryttarhäst. Hästen verkar jättefin och jag är sugen på att rida den. Man betalar en peng för att...
Svar
17
· Visningar
2 790
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Bildtråd