Firefox strular

Gnist

Trådstartare
:eek:

Namnls-1.jpg

Så ser allt ut i firefox hux flux. Har fungerat hur bra som helst och från ett klick till ett annat blev det sådär för alla sidor på nätet :crazy:

Har startat om datorn, tömt kakor och chase men det funkade inte. Vad kan vara på tok och ffa hur fixar jag det??

Sv: Firefox strular

Är ju bara att installera teman ju :)

Verktyg --> tillägg -- > hämta teman

Hmm... Läser att du testat en massa... Det skulle kanske hjälpa om du antingen tar bort din nuvarande profil, eller skapar en ny.

De flesta sidor verkar ha "tappat" bakgrunder och bilder etc. så att allt radas upp på blanka sidor :crazy:

Tips på hur att åtgärda. Är inte så förtjust i vare sig ie eller opera (som jag sitter på nu för att inte få total tilt).

Har alltså fungerat utmärkt för att på ett klick bli knäppt på en hel hög med olika sidor. Vissa sidor ser dock relativt normala ut :confused:

Ta bort från hårddisken. Ligger normalt under "C:\Documents and Settings\<ditt användarnamn>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Men enklast är nog att testa med att skapa en ny profil först
Skriv in sökvägen till firefox.exe i "kör...", och lägg till " -P" på slutet (utan citationstecknena då, men med ett mellanslag)

Har dock ingen aning vad som kan vara fel...

Frågan är om det inte är enklast att avinstallera och insallera om och hoppas att det hjälper. Är ju bara så jobbigt att lägga in alla länkar och favoriter igen, så jag hade hoppats slippa det ;)

Dina bokmärken å sånt kan du spara undan från profilen, och borde kunna återställa rätt lätt efteråt. Däremot är jag inte helt säker på att det blir bra av en ominstallering (särskilt inte om det är profilen som har fått fnatt)

Vilket inte hjälpte alls :eek:

Högst märkligt :confused: Måste vara något ordentligt knas :crazy:

Testa att fippla runt lite i Safe Mode.

Stäng ner Firefox och håll in Alt-tangenten medans du startar upp det igen. Då kan man välja att återställa Firefox, och förvisso har du installerat om det men gamla programfiler kanske ligger kvar och stör eller nåt (har feber, orkar inte tänka så långt).

Har både återställt, insallerat ny version som inte fungerade heller, installerat av den och installerat den version jag hade innan.

Fungerar icke!

Helmysko verkligen och en sak som irriterar mig offantligt med opera som jag sitter på nu är att det inte går att trycka på smileysarna och få in dem i inlägget. Måste skriva smileytexten för hand :devil:

Har du testat att stänga av Adblock? Blockerat bilderna i Verktyg|Inställningar...|Innehåll|Undantag?

Har du testat att stänga av Adblock? Blockerat bilderna i Verktyg|Inställningar...|Innehåll|Undantag?

Om jag stänger av adblock, så funkar det, men då blir ju frågan varför det pang bom tiltade??
Har ju haft adblock länge utan problem och tycker det är bra. Ska jag rensa och starta om adblocken och hoppas det fungerar som vanligt igen?

Precis som föregående talare skrev var det nog en uppdatering av blocklistan. Du kan ju gå in på Öppna objekt att blockera och kolla vad som är rödmarkerat där och ev. ändra filtret.

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
65 502
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 309
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 320
IT & mobiler Jag behöver akut hjälp av någon datakunnig. (att inte kunna använda datorn som vanligt är inte alls roligt) Vår dator har blivit helt...
Svar
3
· Visningar
1 442
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck