Fjordhingstar

_Elly_

Trådstartare
Någon som vet något om
Hilmer,
Napping (28?)
och Björkhems Fafner?

vore trevligt att få veta lite o så :)
 
Jo lite vet jag, det beror ju på vad för info du söker :)
Jag har bild på Napping och B:s Fafner samt bilder på en utav Fafners söner-Olliver :D
Napping B:s Fafner Olliver

Björkhems Fafner f.1985 hos Annerlie Johansson, Björkhem, Månstad.
Ägdes 1999 av gustav Gustavsson i Offerdal.
Poäng och omdöme vid godkännande 1988:
8-8-8-9-9=42p
"Utmärkt rastyp, lågställd, långlinjerad, välbenad, korrekt, utmärkta rörelser i skritt och trav."
Mått: 142-176-21
På ollivers sida finns B:s Fafners stam om du söker den.

Återkommer om Napping :banana:
 
Napping 28 N-1617
Född 1958
A-premierad
142 cm, Musblack.
Napping importerades från Norge av K. Göran Eriksson, Norrdalens stuteri i Värmland. Napping ägdes i Norge av Jaerens hästavelslag utanför Stavanger. Det tog 4 dagar att köra hem Napping från Stavanger mitt i ett snöoväder.
Göran berättade för Lillblakken att trots den jobbiga resan var Napping pigg och opåverkad vid framkomsten vilket tyder på en stark och tålig häst.
Nappings stamtavla
 
åh, tack :) Jag söker allt, hur avkommorna blivit till favoritgodis ;)
Mest om Napping, eftersom jag känner en fin avkomma :)

och en bukefalosare på Oliverbilderna ser jag, fast det ska man väl inte säga ;)
 
Sv: Fjordhingstar

jo, förut så skrev du ju ngt om björkhems fafner, lr något sånt, och idag fick jag veta att en häst som heter Skrei, han en pappa som heter Björheims fafner, kan det kanske vara samma häst? Skrei är ju en fjording som är född 1994, och jag försöker ta reda på så mycket som möjligt om hans stamtavla. Skrei är ju som sagt en fjording men han liknar nästan en islandshäst, han är en c ponny och hans u. heter Katrin, vet någon något om hans stamtavla!!?? :confused:
 
Sv: Fjordhingstar

Kolla in "Blå Basen" på hästavelsförbundet. Skrei finns där!
 
Sv: Fjordhingstar

Ja, det kan ju va nått släktband eller i alla fall inspiration för den här napping på blocket är e. Sölvgråen 113 o det är ju K Göran Eriksson som ägde båda de där hingstarna...
 
Sv: Fjordhingstar

Det finns även en avkomma från Fafner 152 som heter Rolf
Han är 18 år idag och befinner sig på en 4h gård utanför stockholm.
Rolf är väldigt speciell men helt underbar när man väl känner honom.
Han är snäll för det mesta men kan vara väldigt bockig av sig .
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 023
Mat Vi är sugna på att gå ut och äta på kvällen när vi besöker Göteborg snart. Letar tips på restauranger i budget/mellanklass men som ändå...
Svar
7
· Visningar
597
Senast: Blossi
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
2 916
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 019
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp