Fjording man!

Kicki_83

Trådstartare
Vad använder ni för sax när ni klipper era fjordingars manar??

Min börjar bli slö så jag måste inhandla en ny och behöver lite tips.

Sv: Fjording man!

Köpa ny bara för att den blivit slö? :eek:
Klipp med den i fint sandpapper eller mot en glasflaskas hals så blir den skarp igen, eller lämna in på slipning.

Ja men den var inte så bra innan heller...det blev inte snyggt klippt så jag skulle behöva en bättre ändå.

Vad använder ni för sax när ni klipper era fjordingars manar??

Min börjar bli slö så jag måste inhandla en ny och behöver lite tips.

INGEN! Spara ut manen, långa fjordingmanar är sååå vackra :love:

Köp något annat roligare än sen sax för pengarna...

Jag har Fiskars fågelsax. Köper ny när den är slö, sandpapper är helt meningslöst när man behöver en riktigt skarp sax. Jag lämnade på slipning en gång men det blev nästan lika dyrt som att köpa ny, bara omständigare.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 742
Senast: Edla
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
267
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka