Fjordinghingstar??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 216

Nougat

Trådstartare
Hej!.. Jag undrar om någon vet något om fjordinghingstar som är tillgänliga för avel i år, hemsida om hingstar etc..:love:

Tacksam för svar! :bump:

Sv: Fjordinghingstar??

Hej!.. Jag undrar om någon vet något om fjordinghingstar som är tillgänliga för avel i år, hemsida om hingstar etc..:love:

Tacksam för svar! :bump:

Gå in på Svenska Fjordhästföreningens hemsida ! :smirk:
Roligt att du heter Nougat. Har en fjordvallack som heter just Nougat.. :)

Ok Tack!.. Vad är adressen?..

Roligt att du heter Nougat. Har en fjordvallack som heter just Nougat..

Min ponny hette också Nougat! :D ( Men han var tvungen att avlivas 2005 pga spatt, men han blev ändå 21 år.. Han var en D-ponny och han var korsning mellan Arab/New Forest)

Google är en bra sida. :angel:

Kolla både fjordhästföreningen och din lokala förening.
Blir du medlem så får du en tidning hemskickad då&då, och där brukar de godkända hingstarna stå med osv.

Men är det inte lite sent att betäcka nu? :p

Google är en bra sida. :angel:

Kolla både fjordhästföreningen och din lokala förening.
Blir du medlem så får du en tidning hemskickad då&då, och där brukar de godkända hingstarna stå med osv.

Men är det inte lite sent att betäcka nu? :p

Ok.. Tack för svaret jag sökte på google och kom fram till sidan..:)

Nej nej.. Jafg ska inte betäcka på MÅNGA år.. Jag har inte ens en häst idag..:angel:

Men jag tänkte att i framtiden så blir det säker något föl som jag föder upp (Hoppas jag) och då tyckte jag att fjordingar är såå fina och verkar vara bra ridhästar också..:idea:

Vet någon om man får korsa fjordingar med en annan ras?.. eller är det bara renrasigt?

Jag har ett fjording sto som kommer på betäckning.. dt blir korsning..

Ok.. Men vet du/ni något om fjording hingstar.. Måste dem ha renrasiga ston?

Får man?.. Vad kul!.. Så man kan betäcka ett varmblods/halvblodssto med en fjording då?...:D

Men om man skulle korsa med ett varmblodssto tex som är brun.. vad skulle avkomman få för färg?.. Vad är mest troligt (Brun eller pappans färg) och KAN fölet i sånna fall få rättuppstående man?

Men om man skulle korsa med ett varmblodssto tex som är brun.. vad skulle avkomman få för färg?.. Vad är mest troligt (Brun eller pappans färg) och KAN fölet i sånna fall få rättuppstående man?

Rättuppstående man får de väl om man klipper dem?
Mina fjordingar hade lång hängman när jag fick dem, det såg förskräckligt ut:crazy:

Ok så om stoet var brunt så blir fölet black?...

Tror ni att hängande man skulle va snyggt på en korsning? eller rättuppståendeman?

Rättuppstående man får de väl om man klipper dem?
Mina fjordingar hade lång hängman när jag fick dem, det såg förskräckligt ut:crazy:

Ja usch ja, för lång man på fjording. Eller egentligen - hästen bryr sig ju inte. Men om jag får säga det så tycker jag att hästen ser mer välvårdad ut med ståndman. Vi finlirar alltid våra manar här hemma. :)

hej en kommpis till mig har en fjordings hingst med lång man som är finn! "ser busig ut"

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 374
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 296
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka