BernT

Trådstartare
På mitt rambo coolertäcke har det blivit 2 mystiska fläckar.
Täcket är ju mörkblått, och fläckarna är mörkröda.
Det är inte blod :p
Och det är i nederdelen av täcket, mot marken eller vad man ska säga.
Det är inte färg heller, utan det verkar sitta i tyget.
Hästen har inte sovit med det, utan bara haft det efter dusch/framskrittning osv.
Vad kan det vara? Är det ngn idé att använda Vanish eller kommer det inte funka?

Sv: Fläckar

låter som blekmedel faktisk... kan du ha fått shampo på det?

jag har kläder som fått såna fläckar av tvättmedel.

Min första tanke är nej, men å andra sidan har han ju haft det på sig efter dusch och det kan ju hända att det blivit lite shampo kvar på honom som blir på täcket.
Då går det antagligen inte bort eller?
Kan man köpa blå tygfärg och färga lite lätt för hand kanske?

Tycker också att det låter som blekmedel, eller att tyget har reagerat på något. Känns inte som att typ vanish eller ta bort funkar men du kan ju alltid prova. Och färgning, ja det är ju mycket snyggare med en annan nyans av blått än fläckar som ser ut som blod ;)

Hehe aah, jag kan ta kort på fläckarna imorrn så kanske det är lättare att se vad det är, för fint är det ju inte :p
Jag troor att en till i stallet har fått så på sitt gamla coolertäcke, fast det är svart så det syns inte så mkt.

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 346
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 223
Senast: Korekatten
·
Fritid Så, nu bryter jag ut avstickaren från min symaskinstråd där jag snöat in på frihandsbroderi - i förhoppningen att det finns fler... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
39 095
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka