Bukefalos 28 år!

Fladdrande underläpp

MissAndersson

Trådstartare
Hej!
Vad betyder det när en häst fladdrar med underläppen ? Alltså den är lixom... lös O_o detta gör min häst när han inte har varken grimma eller träns på sig, o gärna när han blir ryktad o när man ska hämta i hagen, eller varit i sadelkammaren o han står i boxen, när man kommer tillbaka efter en liten stund. Vad betyder det? :)
 
Hej!
Vad betyder det när en häst fladdrar med underläppen ? Alltså den är lixom... lös O_o detta gör min häst när han inte har varken grimma eller träns på sig, o gärna när han blir ryktad o när man ska hämta i hagen, eller varit i sadelkammaren o han står i boxen, när man kommer tillbaka efter en liten stund. Vad betyder det? :)

Han är avslappnad? Står i sina egna tankar o bara är.... typ... ;)
 
[/img][/img][/img]
Han är avslappnad? Står i sina egna tankar o bara är.... typ... ;)
Åh va glad jag blir att det är så :love:
Vi e rätt nya hästägare och jag lär mig fortfarande och vill veta allt :D:banana: jag tog ett roligt kort på vår lilla fis när han stod o vilade huvudet och underläppen var sådär "lös" haha! Han såg inte klok ut. Jag stod o diskade baljor o pratade med honom, och han stod o tittade på mig med sin läpp jättelänge :laugh: ska se om jag kan infoga bilden :banana:
 
Vi har en häst på ranchen som fipplar med sin underläpp samt att den hänger löst. Det är något fel men vi vet inte vad eller när det uppstod.

Förmodligen något fysiskt fel att den 'hänger' och sedan blivit nåt psykisk olat att han fipplar med den.
Uttråkad förmodligen. Väldigt smart häst som lärt sig öppna grindar, knyta upp snören/grimskaft mm för att gräset är grönare på andra sidan...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Bee
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp