Fladdrar inte mjuk vägg???

J

Jagga

Fortsätter resonemanget från en annan tråd angående mjuka mellanväggar i transporter.
"Fladdrar" inte den mjuka delen av väggen när man kör? Kan tänka mej att detta skulle kunna oroa hästen om det slår emot benen på den.
 
Nej, vår mellanvägg fladrar inte!jag tycker att den är superbra!
 
Med mjuk mellanvägg gissar jag att du menar när nedre delen är i plast eller gummi?
Det är en jättebra sak tycker jag, förutsatt att man inte kör två hästar som försöker sparka varandra. Den fladdrar inte alls utan bara hänger där. En jättebra grej om man måste göra iordning hästen i transporten, eller om något skulle hända, man kan ju ta sig in "från sidan".

/Hippo
 
Nej, den är ofta i tjockt gummimaterial. Det är för styvt/tungt för att fladdra men tillåter ändå hästen att bredda sig.
 
Oftast sitter den fast halva vägen och bara typ 20 cm längs ner kan fladdra. Men för att den ska kunna fladdra ska man köra bra fort i kurvorna!
 
Jag hade en boj där den fasta delen av väggen bara var ca 25 cm, resten var gummiduk, ca 1m hög. Fungerade finfint, rörde sig inte alls (provåkte i tom transport för att kolla ventilation och ljudnivå)
 
Sv: Fladdrar inte mjuk vägg???

Nej den fladdrar inte. Den är jätte bra :D
 
Sv: Fladdrar inte mjuk vägg???

Gudars, detta var ju en tråd från stenåldern som du grävt upp ju! :D
 
Sv: Fladdrar inte mjuk vägg???

Min häst gillar den inte..han trampade ner den medan vi åkte... :crazy: Så det är väl lite från häst till häst om det funkar bra med den..men fladdrar tror jag inte att den gör om man kör däremot kan den nog göra det om hästen kommer åt den vilket min pålle gjorde och blev rädd.. :crazy:
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 444
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 568
Senast: Solis
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp