M
MissCrazy
Majoriteten av hästarna jag ser när jag är ute och tävlar har sådana sadlar. Vill veta lite mer om dess funktion.
Vad gör det för nytta att valvet är rakt? Eller det är kanske inte spelar någon roll?
Vad har ni för gott / ont att säga om dessa sadlar?
Har hört att de hjälper en att ''komma närmre'' hästen och kunna förfina hjälperna.
Har ridit en häst med flatback sadel, och jag tyckte inte det var sån skillnad, tyckte dock jag hamnade en bit högre upp hehe.
Vill man ha lite mer stöd av sin sadel, är väl en "vanlig" hoppsadel bättre?
Går ändå i tankarna på att skaffa en sådan sadel, tyckte den jag red i var väldigt bekväm, men har inte råd att köpa dom här dyra Stubben, Jacson, osv. (sen är det givetvis viktigare att den är skön för hästen)
Samtidigt vågar jag inte köpa någon billig heller, för det vet man , när man köpt en märkeslös sadel som t ex Hööks (eller är det Börjes)
billiga 1000-kronors sadel, som inte alls suttit nåt vidare på hästen.
Så , är det nån som har någon billig sadel att rekommendera?
Max 4000:- får jag väl säga också.
Vad gör det för nytta att valvet är rakt? Eller det är kanske inte spelar någon roll?
Vad har ni för gott / ont att säga om dessa sadlar?
Har hört att de hjälper en att ''komma närmre'' hästen och kunna förfina hjälperna.
Har ridit en häst med flatback sadel, och jag tyckte inte det var sån skillnad, tyckte dock jag hamnade en bit högre upp hehe.
Vill man ha lite mer stöd av sin sadel, är väl en "vanlig" hoppsadel bättre?
Går ändå i tankarna på att skaffa en sådan sadel, tyckte den jag red i var väldigt bekväm, men har inte råd att köpa dom här dyra Stubben, Jacson, osv. (sen är det givetvis viktigare att den är skön för hästen)
Samtidigt vågar jag inte köpa någon billig heller, för det vet man , när man köpt en märkeslös sadel som t ex Hööks (eller är det Börjes)
billiga 1000-kronors sadel, som inte alls suttit nåt vidare på hästen.
Så , är det nån som har någon billig sadel att rekommendera?
Max 4000:- får jag väl säga också.