Flatback med enkel kåpa

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 455
P

popeye

Är lite sugen på en ny hoppsadel, framförallt en sådan med bara enkel kåpa så man kommer riktigt nära hästen. Har sett att butet har en, och Childeric. Prestige hade också nån variant om jag har förstått rätt? Någon som ridit i en sådan sadel, med enkel kåpa alltså. Hur är de att rida i, bättre kontakt? Några naktdelar?

Sv: Flatback med enkel kåpa

3001080.jpg

Som en sådanhär alltså

Prestige Venus K har, och Amerigo har. Säkert flera också! Vet tyvärr inte hur dom är att rida i..

Jag tycker att man helt klart känner hästen väldigt bra med enkel kåpa, man slipper känslan av att hamna för långt ifrån/ovanpå hästen. En helt klart positiv upplevelse!

Tyvärr har jag endast ridit/suttit i en dylik sadel (just hoppvarianten) några få gånger, så min erfarenhet är ringa.

Butet har bara en sådan dressyrsadel, det är den jag har. Ser ju typ ut som en hoppsadel men är dessvärre en dressyr :p
Älskar den redan o har bara haft den 3 dagar! Kan äntligen göra byten utan att ens röra på skänklarna, hästarna känner det så fruktansvärt bra genom bara en kåpa! Rekomenderar dem starkt!

nej, jag vart visad en på falsterbo horseshow, väldigt lik paris K. Fast jag vet inte om den var specialsydd på beställning, eller något som de har i deras vanliga sortiment, det visste inte inte de heller.. Tyvärr verkade folket på equalityline ha noll-koll på vad de snackade om :crazy:

Butet sadlarna är ju guda sköna.. men man ska ju ha råd me dom oxå.. en ny kostar ca 23-26.000.. hehe... Prestige har ju många bra! Testa dig fram..
Kram :banana:

Jag fäster i stiglädret, funkar superbra.

hm.. hade jag inte ens tänkt på!
Har rätt många dressyrschabrak som man bara fäster vid sadelgjorden, så det borde kanske funka på hoppsadeln också...

jag har en prestige paris K. Den är super känner hästen mycket, mycket bättre. Man måste ha dressyrgjord på och som sagt fäster allt i stiglädrena. Men kan helt klart säga att det är den bästa sadel jag suttit i.

Jag har en Butet dressyrsadel som har enkel kåpa. ÄÄÄLSKAR den :love:!!!

Använder oftast polypad under. På tävlingsschabrak fäster jag bara i sadelgjorden. Sprättar bort stroppen som ska sitta under kåpan för jag vill inte fästa i stiglädret, är rädd för märken och skav. Det brukar sitta jättebra ändå.

Senast ändrad av en moderator:

älskar verkligen att rida i sadlar med enkel kåpa. händer att jag rider i pariani- el devoucoux-terrängsadel och det är underbart mysigt :love: . synd att man inte har råd med nån av dem.........

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 633
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 055
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 744
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka